معاملات پتروشیمی‌ها در بورس کالا

معاملات پتروشیمی‌ها در بورس کالا
روز گذشته معاملات پلیمرها در بورس کالا حالت منطقی و با ثباتی پیدا کرد ولی در هر حال بخشی از خریداران در این بازار عقب‌نشینی کردند.
به گزارش گروه تلکس شانا به نقل از روزنامه دنیای اقتصاد، بالا بودن حجم عرضه‌ها، عرضه‌های توامان سلف و نقدی محصولات پلیمری، توجه بازار به کالاهایی با کیفیت بیشتر، خودنمایی تقاضا برای PVC و شائبه مدیریت بازار در این گروه کالایی، کاهش جذابیت بسیاری از گریدهای سنگین که در گذشته مورد توجه بازار بودند، توجه بازار به انواع OFF، خودنمایی تقاضا برای پلی‌پروپیلن‌های نساجی، ادامه شرایط رقابتی پیشین برای پلی‌استایرن‌ها، شایعه کاهش قیمت‌های برخی از گریدهای خاص در کنار عقب‌نشینی قیمتی برای بسیاری از کالاها را می‌توان مهم‌ترین‌ ویژگی‌های روز گذشته در رینگ محصولات پتروشیمی برشمرد. 
همان گونه که ذکر شد بسیاری از کالاها در تالار با کاهش قیمت رو به رو شدند که مراجعه به سایت بورس کالا نشان می‌دهد پلی‌پروپیلن شیمیایی MR٢٣٠C، پلی‌اتیلن سبک فیلم ٠٠٧٥ سلف، پلی‌پروپیلن نساجی HP٥١٠L، پلی‌پروپیلن شیمیایی EP٥٤٨R، پلی‌اتیلن ترفتالات بطری BG٧٨١، پلی‌پروپیلن نساجی RG١١٠٢XK، پلی‌پروپیلن نساجی RG١١٠٢XL و پلی‌استایرن مقاوم ٧٢٤٠ از جمله کالاهایی بودند که به گواهی این وب‌سایت و با توجه به قیمت‌های پایه کاهش قیمت داشته‌اند.
به نظر می‌رسد باید به این نکته توجه داشت که شرایط سخت بازار یک واقعیت است که تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان این قبیل مواد اولیه هر دو برای حمایت از بازار باید دست به کار شوند تا حجم معاملات کاهش پیدا نکند. 
در آینده به این موارد بیشتر خواهیم پرداخت. وضعیت معاملات در بورس و بازار نشان‌دهنده ادامه وضعیت دوگانه پیشین است که در کنار تقویت حجم تولید در صنایع پایین‌دستی و همچنین بالابودن حجم عرضه‌ها در بورس و بازار و البته شرایط سخت نقدینگی به ابهام در بازار و مخصوصا دورنمای آن دامن زده است. تا جایی که اغلب گرید‌ها یا ثبات نرخ داشتند یا نوسان محدودی را تجربه کردند.
۲۰ آبان ۱۳۹۴ ۱۰:۰۷
تعداد بازدید : ۱,۰۵۶