١,٦ میلیارد لیتر فرآورده نفتی در گیلان مصرف شد

١,٦ میلیارد لیتر فرآورده نفتی در گیلان مصرف شد
مقدار فرآورده های مصرفی استان گیلان در هفت ماهه نخست امسال به بیش از ١,٦ میلیارد لیتر رسید.

مدیر پخش فرآورده های نفتی منطقه گیلان با بیان این که در مجموع تغییرات مصرفی انواع فرآورده نفتی این بازه زمانی نسبت به مدت مشابه پارسال، چندان محسوس نیست، به خبرنگار شانا، گفت: پارسال نیز در همین دوره زمانی (هفت ماهه نخست) یک میلیارد و ١٧٣ میلیون و ٤٦٤ هزار لیتر فرآورده نفتی شامل بنزین، نفت گاز، نفت کوره و نفت سفید مصرف شده است.

به گفته فردین چراجی، مصرف این فرآورده ها در بازه زمانی یادشده امسال، یک میلیارد و ١٦٧ میلیون و ٤٥٩ هزار لیتر بوده است.

وی تصریح کرد: مقایسه آماری نشان می دهد،امسال نسبت به مدت مشابه پارسال (٧ ماهه نخست) مجموع مصارف در حد ٦ میلیون لیتر افزایش یافته است.

چراجی بنزین مصرف شده در ٢١٦ روز امسال را ٥٩٠ میلیون و ٦٠٦ هزار لیتر اعلام و اظهار کرد: ٥٧٣ میلیون و ٣٧١ هزار لیتر بوده است که از ١٧ میلیون و ٢٣٥ هزار لیتر افزایش، حکایت دارد.

مدیر شرکت پخش فرآورده های نفتی منطقه گیلان همچنین درباره مصارف نیروگاهی و غیر نیروگاهی نفت گاز نیز گفت: در همین بازه زمانی ٤٩٧ میلیون و ٤٥١ هزار لیتر نفت گاز مصرف شد که ٢٥٧ میلیون و ٧٠١ هزار لیتر آن سهم بخش نیروگاهی بوده است.

به گفته وی نیروگاههای منطقه گیلان در هفت ماهه پارسال، ٢٥٧ میلیون و ٣٨٧ هزار لیتر نفت گاز مصرف کرده اند.

چراجی همچنین مصرف نفت کوره هفت ماهه امسال را چهار میلیون و ٣٨٢ هزار لیتر و مصرف نفت سفید را در همین مدت ٧٥ میلیون و ٢٠ هزار لیتر اعلام کرد.

مدیر شرکت پخش فرآورده های نفتی منطقه گیلان،مصرف این دو فرآورده نفتی(نفت کوره و نفت سفید) را نسبت به هفت ماهه نخست پارسال،منفی خواند و گفت: مصرف نفت کوره ٢١٦ روز امسال نسبت به مدت مشابه پارسال ٧٣ درصد و نفت سفید نیز ١٣ درصد کاهش داشته است.

به گفته وی در هفت ماهه نخست پارسال ١١ میلیون و ٧٢٩ هزار لیتر نفت کوره و  ٨٦ میلیون و ٤٣ هزار لیتر نفت سفید مصرف شده است.

۲۰ آبان ۱۳۹۴ ۱۱:۱۵
تعداد بازدید : ۴۷۵