قیمت نفت کاهش یافت

قیمت نفت کاهش یافت
قیمت نفت در معاملات امروز بازارهای جهانی 17 سنت کاهش یافت و به 47 دلار و 27 سنت در هر بشکه رسید.
به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، پس از آنکه آمارهای صنعتی نشان داد که حجم ذخایر نفت خام آمریکا افزایش و در عین حال تولیدات کارخانه ای چین کند شده و این نگرانی به وجود آمده که اقتصاد ژاپن احتمالا وارد دوره رکود شده است، قیمت نفت خام امروز کاهش یافت.
بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت خام آمریکا در معاملات اولیه امروز به 43 دلار و 55 سنت رسید که پایین ترین رقم 2 هفته اخیر بود، اما سپس اندکی ترمیم شد و به 43 دلار و 76 سنت رسید، که همچنان حدود نیم دلار پایین تر از رقم نهایی جلسه قبلی بود.
قیمت نفت برنت نیز 17 سنت کاهش یافت و به 47 دلار و 27 سنت رسید.
کاهش قیمت نفت ناشی از افزایش حجم ذخایر نفت خام در آمریکای شمالی و کند شدن رشد اقتصادهای آسیایی بود.
آمارهای انستیتوی نفت آمریکا دیروز نشان داد که حجم ذخایر نفت خام آمریکا در یک هفته منتهی به 6 نوامبر با 6.3 میلیون بشکه افزایش به 486.1 میلیون بشکه رسیده، در حالی که تحلیلگران انتظار داشتند این افزایش یک میلیون بشکه باشد.
در بخش تقاضا، روز چهارشنبه نتیجه یک نظرسنجی رویترز نشان داد، میزان اعتماد  تولید کنندگان ژاپنی در ماه نوامبر برای سومین ماه متوالی کاهش یافته و به سطحی رسیده که در بیش از 2 سال گذشته بی سابقه بوده است. این کاهش اعتماد واکنشی به نگرانی ها از کاهش تقاضای خارجی از جانب چین بود که احتمالا موجب شده دومین اقتصاد بزرگ آسیا وارد دوره رکود شود.
بازار نفت همچنین به دقت اخبار مربوط به اوپک و سیاست تولید این سازمان را دنبال می کند.
از زمانی که نفت در ژوئن 2014 شروع به کاهش قیمت کرده، اوپک به اصرار عربستان سیاست تولید بالا را در پیش گرفته تا از سهم خود از بازار در برابر تولید کنندگان دیگر نظیر روسیه و آمریکای شمالی دفاع کند.
۲۰ آبان ۱۳۹۴ ۱۵:۱۴
تعداد بازدید : ۹۲۰