هدایت سرمایه به سمت توسعه میادین مشترک/ ضرورت تولید کالایی با کیفیت در سطح استانداردهای جهانی

هدایت سرمایه به سمت توسعه میادین مشترک/ ضرورت تولید کالایی با کیفیت در سطح استانداردهای جهانی
عضوکمیسیون انرژی مجلس با اشاره به توسعه میادین مشترک جزء اولویت‌های اساسی مسولان وزارت نفت است گفت: باید سرمایه گذاری جدید درصنعت نفت را به سمت توسعه میادین مشترک سوق داد.
سیدسعید حیدری‌طیب درگفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص ورود به بازارهای جهانی اظهار داشت: لزوم پیوستن به بازارهای جهانی و رقابت با کشورهای خارجی ارتقای کیفیت محصولات تولیدی است که عرصه را برای رقابت در بین این بازارها فراهم می‌سازد. 

وی تصریح کرد: پیوستن به سازمان تجارت جهانی به انجام کارهای مقدماتی نیاز دارد، از جمله آن حمایت مسئولان از تولیدکنندگان داخلی و ارائه تسهیلات ارزانقیمت و معرفی کالاهای تولید در بازارهای خارجی است که با این امر می‌توان همسو با اقتصاد مقاومتی اقتصاد کشور را شکوفا کرد. 
 
عضوکمیسیون انرژی مجلس ادامه داد: با جلوگیری از خام فروشی و تقویت صنایع مهمی مانند پتروشیمی می توان محصولاتی با کیفیت عالی تولید کرد که در بازارهای جهانی حرف اول را بزند، بنابراین با انجام کارهای مقدماتی می توان زمینه حضور موفق و پیوستن به سازمان تجارت جهانی را فراهم کرد. 

وی همچنین با اشاره به وضعیت میادین مشترک نفت گاز،گفت: وزیر نفت بر این موضوع تاکید کرده و مجلس هم، همواره در زمان تصویب بودجه تاکید کرده است که اولویت سرمایه گذاری باید در جهت توسعه میدان‌های مشترک نفت و گاز باشد. 

حیدری‌طیب با بیان اینکه زیرا هر لحظه و هر ساعتی که عقب بیافتیم عملاً از سرمایه‌های کشور هدر می‌رود، ادامه داد: دولت گذشته سرمایه گذاری جدی و موثری برای توسعه میادین مشترک نفت و گاز انجام نداد؛ البته اقداماتی شکل گرفت، ولی درحد امضای تفاهمنامه مانده و به نتیجه نرسید. 

عضوکمیسیون انرژی مجلس گفت: باید سرمایه گذاری جدید درصنعت نفت را به سمت توسعه میادین مشترک سوق داد و این جزو اولویت‌های وزارت نفت چه درگذشته و چه در زمان حال بوده است.
۲۳ آبان ۱۳۹۴ ۰۹:۲۷
تعداد بازدید : ۹۳۰