سند تضمین سرمایه گذاری ایران و روسیه در سفر پوتین به تهران امضا می شود

سند تضمین سرمایه گذاری ایران و روسیه در سفر پوتین به تهران امضا می شود
وزیر ارتباطات وفناوری اطلاعات ازامضای سند تضمین سرمایه گذاری ایران وروسیه درسفررییس جمهوری روسیه به تهران خبر داد.
به گزارش ایرنا، محمود واعظی در جریان مذاکرات دوازدهمین نشست مشترک کمیسیون اقتصادی ایران و روسیه در مسکو این موضوع رااعلام کردوافزود:قرار است در سفر آینده ولادیمیر پوتین به تهران قرارداد تضمین سرمایه گذاری ها بین دو کشور امضا شود که زمینه ساز سرمایه گذاری های بیشتر خواهد شد.
سخنگوی کرملین روز جمعه اعلام کرد که احتمال دارد پوتین برای شرکت در نشست مجمع کشورهای صادرکننده گاز که قرار است در 23 نوامبر2آذر در تهران برگزار شود، به ایران سفر کند.
واعظی صبح دیروز مسکو را به قصد تهران ترک کرد و در مدت سه روز اقامت خود در روسیه موافقتنامه ها و تفاهمنامه های امضا شده میان ایران و روسیه را زمینه ساز اوج گیری روابط دو کشور دانست.
براساس برآوردها، ارزش اقتصادی اسناد امضا شده توسط «واعظی» و «نوواک» رئیسان ایرانی و روسی کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی دو کشور، می تواند بین 30 تا 40 میلیارد دلار باشد.
رئیسان ایرانی و روسی این کمیسیون همچنین چندین سند همکاری در عرصه های مختلف از جمله در حوزه انرژی، دریایی و بانکی امضا کردند.
واعظی همچنین در سفر به مسکو با «ایگور شووالف» معاون اول نخست وزیر، خانم «الویرا نابی اولینا» رئیس کل بانک مرکزی، خانم «ورونیکا اسکورتسوا» وزیر بهداشت و «آنتون سیلوانف» وزیر دارایی روسیه در باره راه های گسترش همکاری ها در حوزه های مختلف و برنامه ریزی برای افزایش روابط بانکی و مالی مذاکره کرد. 
۲۳ آبان ۱۳۹۴ ۰۹:۳۱
تعداد بازدید : ۱,۰۰۳