توسعه زمینه‌های مشترک همکاری ایران و چین از اوایل 2016

توسعه زمینه‌های مشترک همکاری ایران و چین از اوایل 2016

 نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران و چین از برگزاری سمیناری در چین در اوایل سال 2016 و زمینه‌های مشترکی که امکان سرمایه‌گذاری مشترک بین دو کشور وجود دارد، خبر داد. مجید رضا حریری با حضور در غرفه ایسنا در نمایشگاه مطبوعات درباره آخرین وضعیت روابط تجاری ایران و چین گفت: این روز‌ها اتاق‌های بازرگانی مشترکی که مربوط به کشور‌های غربی هستند سروصدا‌ی بیشتری دارند، به دلیل اینکه شش - هفت سال رفت‌و‌آمد بین هیات‌های ایرانی و اروپایی وجود نداشته و اکنون ظرفیت چند ساله برای روابط شکل گرفته است. 

 0 0 0 0 0 0 0 658gif

وی افزود: اقتصاد ایران در زمان تحریم‌ها هم با چین کار می‌کرده و ارتباط داشته است در نتیجه اتاق ایران و چین با قدم‌های آهسته و پیوسته در زمینه روابط اقتصادی و تجاری با چین در حال حرکت است. امروز روابط با چین نه شتاب بیشتری پیدا کرده و نه متوقف شده است و همچنان هیات‌های چینی به ایران در رفت‌و‌آمد هستند. حریری ادامه داد: برای توسعه روابط دو کشور دراتاق ایران و چین به دنبال کار‌ها و اقدامات زیر بنایی هستیم. ما ازابتدای سال 1393 تا به امروز پنج نمایشگاه از کالاهای ایرانی در چین برگزار کردیم و لزومی هم ندیدیم که بخواهیم برای آن تبلیغات کنیم، هدف اصلی ما در روابط با چین صادرات به این کشور و همچنین جذب سرمایه‌گذاری چینی است.

وی درباره مهم‌ترین برنامه پیشروی در روابط اقتصادی ایران و چین گفت: سعی‌مان این است که اوایل سال 2016 سمینار بزرگی را در چین برگزار کنیم و موضوع این سمینار درباره تمام زمینه‌هایی است که ایران با چین امکان سرمایه‌گذاری مشترک دارد. در حال حاضر نیز گروهی در اتاق ایران و چین در حال تهیه لیست کالاهای صادراتی ایران به چین و همچنین لیست دیگر از کالاهایی که قابلیت صادرات به چین دارند تهیه می‌کنند.

۲۳ آبان ۱۳۹۴ ۱۰:۰۱
تعداد بازدید : ۷۰۰