صادرات روزانه 35 میلیون مترمکعب گاز به کشورهای همسایه/قراردادهای جدید در راه است

صادرات روزانه 35 میلیون مترمکعب گاز به کشورهای همسایه/قراردادهای جدید در راه است
مدیر امور بین الملل شرکت ملی گاز ایران با اشاره به اینکه مجموع قرارداد صادراتی گاز را حدود 60 میلیون مترمکعب در روز عنوان کرد و گفت: در حال حاضر روزانه 35 میلیون مترمکعب صادرات گاز داریم.
عزیزالله رمضانی مدیر امور بین الملل شرکت ملی گاز ایران، در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص شکایت گازی ترکیه گفت: این موضوع هم‌اکنون در حال بررسی است و نیتجه دادگاهی آن در (آذر ماه سالجاری) ژانویه  اعلام می‌شود.

وی همچنین با اشاره به اینکه هم‌اکنون واردات گاز از ترکمنستان 45 میلیون مترمکعب است  گفت: روزانه 30 میلیون مترمکعب گاز از این کشور وارد می‌کنیم.

رمضانی ادامه داد: قرارداد گازی ایران و عراق به طور متوسط 160 میلیون مترمکعب است که حجم این قرارداد نسبت به قراردادهای دیگر بیشتر است.

 در صورتی که برنامه های توسعه ای این کشور منجر به افزایش تولید گاز نشود، احتمال تمدید این قرارداد و افزایش همکاری وجود دارد.

وی در ادامه به قراردادهای ایران در حوزه گاز اشاره کرد و یادآور شد: هم اکنون قراردادهای صادرات گاز به ترکیه، سوآپ گاز با جمهوری آذربایجان، مبادله برق و گاز با کشور ارمنستان، صادرات گاز به بغداد و بصره و قرارداد صادرات گاز به پاکستان که هم اکنون عملیاتی نشده، از جمله قراردادهای ایران در حوزه گاز به شمار می رود.

رمضانی تاکید کرد: همچنین مذاکره با عمان، امارات متحده عربی و افغانستان در حال انجام است و پاکستان نیز بعد از این شرایط جدید ایجاد شود قرارداد عملیاتی آن انجام خواهد شد که میزان این قرارداد 21 میلیون متر مکعب گاز در روز است.

وی مجموع قرارداد صادراتی گاز را حدود 60 میلیون مترمکعب در روز عنوان کرد و گفت: در حال حاضر روزانه 35 میلیون مترمکعب صادرات گاز داریم.
۲۴ آبان ۱۳۹۴ ۰۹:۳۹
تعداد بازدید : ۴۳۳