همکاری پتروشیمی با بزرگان جهان برای دستیابی به بازارهای از دست رفته

همکاری پتروشیمی با بزرگان جهان برای دستیابی به بازارهای از دست رفته
مدیرعامل شرکت بازرگانی پتروشیمی گفت: هم‌اکنون در کشورهایی مثل اسپانیا و کشورهای آسیای میانه و در حال مذاکره برای بازگشایی دفتر فروش هستیم و قصد داریم با همکاری بازیگران اصلی در این کشورها همکاری بازرگانی داشته باشیم تا بازارهای از دست رفته را با استفاده از قدرت آنها بازگردانیم.
مهدی شریفی نیک‌نفس در گفت‌وگو با «شانا» با اشاره به رکورد صادرات ١٩ میلیون تنی شرکت بازرگانی پتروشیمی در طول سال‌های گذشته گفت: هم اکنون در کشورهایی مثل اسپانیا، کشورهای سی‌ای اس و... در حال مذاکره برای بازگشایی دفتر فروش هستیم و قصد داریم با همکاری بازیگران اصلی در این کشورها همکاری بازرگانی داشته باشیم تا بازارهای از دست رفته را با استفاده از قدرت آنها بازگردانیم. شریفی انعقاد قراردادهای بلندمدت و میان مدت فروش محصولات پتروشیمی و استفاده از آنها را در بانک‌ها به‌عنوان تضامین اخذ تسهیلات و فاینانس یکی از ویژگی‌های این شرکت در گذشته دانست و گفت: هم اکنون ٦٧طرح نیمه کاره در کشور وجود دارد، از این رو ما می‌توانیم با همکاری سهامداران این طرح‌ها در زمینه اخذ فاینانس و جذب سرمایه‌گذار خارجی فعال شویم، با بهره‌برداری از این طرح‌های نیمه‌کاره ظرفیت تولید کشور به ١٢٠ میلیون تن در سال خواهد رسید.وی با بیان اینکه قراردادهای انبار داری شرکت بازرگانی پتروشیمی ایران با طرف‌های خارجی همچنان موجود و مستمر است، گفت: ساختارها، شرکت‌ها و نیروهای موجود این شرکت برای توزیع محصولات در کشورهای مختلف طی سال‌های گذشته با وجود مشکلات زیاد حفظ شده است.شریفی گفت: با ایجاد گروه‌های متخصص در شرایط سخت تحریم و ریسک‌های بالا تلاش کرده‌ایم که در بازارهای بین‌المللی در سال‌های گذشته حضور داشته باشیم و توانسته‌ایم محصولات پتروشیمی ایران را در بازار‌های جهانی به مشتریان نهایی بشناسانیم. مدیرعامل شرکت بازرگانی پتروشیمی از صادرات بیش از 5/ 3 میلیارد دلار محصولات پتروشیمی در سال گذشته از سوی این شرکت خبر داد و گفت: در مدت زمان یادشده ٣٥ درصد از صادرات پتروشیمی کشور از سوی این شرکت انجام شده است. طی چند سال اخیر بر اثر تحریم‌های بین‌المللی، سالانه ٥ میلیون تن صادرات محصولات پتروشیمی کشور کاهش یافته است.
۲۴ آبان ۱۳۹۴ ۱۰:۰۴
تعداد بازدید : ۵۹۷