تولید محصولات پتروشیمی به حدود 27 میلیون تن رسید

تولید محصولات پتروشیمی به حدود 27 میلیون تن رسید
مجتمع های پتروشیمی تا پایان مهرماه موفق شدند حدود 27 میلیون تن انواع محصولات پتروشیمی را روانه بازارهای داخلی و بین المللی کنند.

به گزارش خبرنگار نیپنا، در نیمه نخست امسال بیش از23.6 میلیون تن محصول پتروشیمی در کشور تولید شده بود و با وجود برخی چالش ها، تولید محصولات پتروشیمی ایران در نیمه نخست امسال نسبت به مدت مشابه پارسال حدود ٥ درصد رشد را تجربه کرد و خوشبختانه روند تولید در مهر ماه نیز بر اساس برنامه ها مسیر خود را طی کرد.

مجموع کل تولید پتروشیمی ها در مهر ماه امسال بیش از 3.36 میلیون تن بود و بالاترین عملکرد تولید را مجتمع های پتروشیمی شیراز، نوری، لاله،پلی نار و شازند به خود اختصاص دادند.

بر اساس این گزارش، فروش داخلی مهر ماه پتروشیمی ها به بیش از 989 هزار تن و به ارزش بیش از 19969 میلیارد ریال رسید و صادرات محصولات متننوع پتروشیمی کشورمان نیز در مهرماه به بیش از 1 میلیون و هشتصد و سی و پنج هزار تن به ارزش هشتصد و هشتاد میلیون و هفتصد هزار دلار رسید.

این گزارش می افزاید: ١٩ مجتمع پتروشیمی (منطقه ماهشهر) در مجموع یک میلیون و چهارصد و هشتاد و هفت هزار و بکصد و هفتاد و هشت هزار تن محصول را در مهر ماه تولید کردند.

همچنین ١٢ مجتمع تولیدی واقع در (منطقه پارس جنوبی)، در مهر ماه امسال در مجموع بیش از یک میلیون و دویست ونود و پنج هزار و هفتصد و هشتاد هزارتن محصول را تولید کردند که به بازرهای داخلی و خارجی عرضه شد.

بر پایه این گزارش،  تولید دیگر مناطق نیز رقمی بیش  از578 هزار تن در مهر ماه گذشته بوده است.

 همچنین پتروشیمی فارابی به دلیل  تعمیرات اساسی واورهال در مهر ماه تولید نداشت.

در منطقه ماهشهر به ترتیب مجتمع های پتروشیمی بندر امام با 460 هزار و ششصد و سی و دو هزار تن، پتروشیمی مارون با 334 هزار و چهارصد و هفتاد و یک تن، و پتروشیمی رازی با 155هزار و  هشتصد و سی و یک هزار تن، پتروشیمی اروند با 110  هزار و ششصد و شصت و دو و پتروشیمی بوعلی سینا با تولید 114 هزار و ششصد و بیست و چهارهزار تن از بالاترین میزان تولید در مهر ماه 1394 برخوردار بودند.

این گزارش می افزاید: همچنین شهریور ماه امسال در منطقه پارس جنوبی، پتروشیمی برزویه با 154 هزار و چهارصد و هشتاد و نه هزار تن، پتروشیمی پارس با 177 هزار و نود و نه هزار تن، فاز های ١ و ٢ پتروشیمی پردیس با 283 هزار و دویست و سی و یک هزار تن، فاز های ١ و ٢ پتروشیمی زاگرس با تولید 264 هزار هفتصد و هفتاد و نه هزار تن و نیز پتروشیمی جم با 189هزار سیصد و سی و هشت هزار تن دارای بالاترین تولید بودند.

برپایه این گزارش، در دیگر مناطق نیزپتروشیمی شیراز با تولید 162هزار و ششصد و هفده تن، پتروشیمی شازند با تولید 121هزار و یکصد و پنجاه هزار تن و نیز پتروشیمی خارک با 86 هزار و دویست و بیست و پنح هزار تن از برترین پتروشیمی های کشور بودند.

به گزارش نیپنا، بر اساس پیش بینی های انجام شده در صورت تامین پایدار خوراک ، تولید محصولات پتروشیمی تا پایان امسال به حدود ٤٧ میلیون تن خواهد رسید.

۲۴ آبان ۱۳۹۴ ۱۵:۱۹
تعداد بازدید : ۵۶۱