همکاری شرکت های هندی برای توسعه صنعت پتروشیمی

همکاری شرکت های هندی برای توسعه صنعت پتروشیمی
هندی ها با هدف توسعه صنعت پتروشیمی خود برنامه های مختلفی را در دست اقدام دارند.

به گزارش نیپنا به نقل از تایم اقتصادی، دهلی نو، همکاری شرکت پالایشگاه های نفتی دولتی هندوستان با گیل، شرکت تجهیزات گازی هندوستان برای راه اندازی یک کارخانه پتروشیمی چند میلیارد دلاری در آندرا پرادش آغاز شده است.

این دو شرکت در حال بررسی امکان راه اندازی یک پروژه جدید پتروشیمی بصورت مشترک هستند. در گذشته این دو مجموعه به همراهی توتال فرانسه، گروه لاکشمی ان میتال و شرکت نفت هند برای احداث مجموعه ای با ظرفیت تولید سالانه 15 میلیون تن محصولات پتروشیمی در ویساکاپاتنام در آندرا پرادش با شکست مواجه شده بود.

یک مقام ارشد از گیل در رابطه با این همکاری جدید گفت: شاید به دلیل تقاضای ضعیف جهانی برای همکاری، تعداد شرکای این پروژه نسبت به پروژه قبلی کاهش یافته باشد اما شرکت پالایشگاه های نفتی دولتی هندوستان با گیل، شرکت تجهیزات گازی هندوستان  به دنبال راه اندازی یک کارخانه پتروشیمی و مواد شیمیایی و سرمایه گذاری در صنعت پتروشیمی منطقه در سایت های مشخص شده توسط دولت است. 

در حال حاضر مقدمات مطالعات امکان سنجی و همچنین انتخاب محل مناسب برای ایجاد پروژه درحال انجام است. این کارخانه پتروشیمی قرار است از گاز طبیعی به عنوان خوراک استفاده کند 

پس از مطالعات امکان سنجی و ارزیابی امکانات موجود، در مورد وضعیت هزینه، ظرفیت تولید و ساختار حقوق صاحبان سهام این پروژه تصمیم گیری انجام خواهد شد. شرکت گیل در زمینه راه اندازی کارخانه های پتروشیمی بر اساس خوراک گازی تجارب بسیاری دارد که می تواند در روند این همکاری ها بسیار موثر باشد.

از طرف دیگر شرکت پالایشگاه های نفتی دولتی هندوستان نیز صاحب یک پالایشگاه 6.5 میلیون تنی در بمبئی و یک واحد 8.3 میلیون تنی در ویزاگ بوده و در حال حاضر تولید کارخانه ویزاگ به 15 میلیون تن گسترش یافته است، علاوه بر اینها راه اندازی یک پالایشگاه 9 میلیون تنی در بارمر در راجستان با هزینه 37.320 کرور روپیه نیز در دست دارد.

۲۴ آبان ۱۳۹۴ ۱۵:۲۱
تعداد بازدید : ۴۷۰