آماده همکاری با ایران در 4 زمینه اقتصادی هستیم

آماده همکاری با ایران در 4 زمینه اقتصادی هستیم
رئیس اتاق بازرگانی پرتغال با بیان اینکه، مطالعه درباره فرصت های اقتصادی ایران را از مدت ها قبل آغاز کرده‌ایم، گفت: قصد همکاری‌ درازمدت و سرمایه گذاری‌های مشترک با ایرانی‌ها در زمینه خدمات فنی مهندسی ، صنعتی ، عمرانی و شرکت‌های دانش بنیان داریم.
به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزرای تسنیم، ائولونونس آلمیدا رئیس اتاق بازرگانی پرتغال با حضور در اتاق بازرگانی ایران با پدرام سلطانی نایب رئیس اتاق ایران دیدار و بر آمادگی بخش خصوصی این کشور برای توسعه روابط اقتصادی با طرف های ایرانی تاکید کرد.
وی با بیان اینکه مطالعه خود را درباره فرصت های اقتصادی در ایران از مدت ها قبل آغاز کرده ایم افزود: نگاه ما به توسعه روابط اقتصادی با شرکای ایرانی مثبت است.
وی گفت: بنا داریم همکاری های درازمدت و سرمایه گذاری های مشترک را با شرکت های ایرانی آغاز کنیم که همکاری در زمینه خدمات فنی مهندسی ، صنعتی ، عمرانی ، شرکت های دانش بنیان و سرمایه گذاری در حوزه گردشگری از جمله آن است.
آلمیدا افزود: فرصت های همکاری میان ایران و پرتغال بویژه در بخش خصوصی زیاد است اما زمانی این فرصت ها به همکاری تبدیل می شود که اتاق های بازرگانی دو کشور از ظرفیت های خود برای توسعه روابط استفاده کنند و در این زمینه نقش حمایت کننده داشته باشند.
پدرام سلطانی نایب رئیس اتاق ایران نیز در این دیدار با تشریح شرایط جدید اقتصادی ایران گفت:‌ ما از همکاری های اقتصادی به منظور تولید مشترک و راهیابی به بازارهای منطقه ای حمایت می کنیم و شرایط کنونی به ما این اجازه را نمی دهد که ایران بازار مصرف کالاهای دیگر کشورها باشد.
وی با اشاره به پیشرفت شرکت های خدمات فنی مهندسی ایرانی در سال های اخیر از آمادگی این شرکت ها برای همکاری مشترک با طرف های پرتغالی در اجرای طرح های دو و چند جانبه خبر داد.
سلطانی با اشاره به برنامه های دولت برای افزایش خدمات در کشور و نیاز به زیرساخت ها در این باره ، این حوزه را از حوزه هایی برشمرد که شرکت های پرتغالی می توانند با همکاری شرکت های ایرانی ، طرح های مشترک را اجرا کنند.
۲۵ آبان ۱۳۹۴ ۰۹:۰۹
تعداد بازدید : ۵۷۹