اگر به دنبال رونق اقتصادی هستیم، سازوکار آن جذب سرمایه و تعامل است

اگر به دنبال رونق اقتصادی هستیم، سازوکار آن جذب سرمایه و تعامل است

معاون اول رئیس‌جمهوری گفت: اگر به دنبال رونق اقتصادی هستیم، ساز و کار آن جذب سرمایه، دادوستد اقتصادی و تعامل موسسات و نهادهای علمی و فرهنگی با خارج از کشور است. اسحاق جهانگیری روز یکشنبه در آیین چهارمین دوره اعطای جایزه علمی علامه طباطبایی که در سالن شهید بهشتی نهاد ریاست جمهوری برگزار شد، افزود: رونق سرمایه‌های طبیعی و شکوفایی اقتصاد، زمانی ممکن است که کشور از سرمایه انسانی و اجتماعی مناسب برخوردار و بالندگی اندیشه و علم جایگاه ویژه‌ای داشته باشد.

236261234626131356136312361363

معاون اول رئیس‌جمهوری با اشاره به اینکه کانون اصلی سرمایه‌های انسانی، نخبگان و شایستگان علمی و فرهنگی کشور هستند، اضافه کرد: سرمایه‌های انسانی درصورتی‌که به‌درستی کشف و نگهداری شوند باعث ارتقای امید به آینده و همبستگی ملی می‌شود. جهانگیری تصریح کرد: عده‌ای از روی آگاهی و ناآگاهی، امید را هدف قرار می‌دهند و آن را تبدیل به یاس می‌کنند؛ اینکه گاهی اوقات ما نگران می‌شویم و صدای‌مان را بلند می‌کنیم به این دلیل است که این سرمایه‌ها می‌تواند مسیر توسعه کشور را به‌طور جدی به حرکت وا دارد. وی اظهار داشت: در جامعه‌ای که امید، تحرک و نشاط وجود داشته باشد حتماً در آن جامعه ثروت‌آفرینی شده و سرمایه‌های مادی به نحو مطلوب استفاده خواهد شد.

معاون اول رئیس‌جمهوری یکی از اولویت‌های اساسی دولت تدبیر و امید را دادن جایگاه واقعی به نقش و فهم نخبگان در تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری کشور دانست و گفت: نخبگان حوزه‌های مختلف کشور باید بتوانند در مراحل تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی کشور نقش داشته باشند. جهانگیری گفت: ما در مرحله حساس تاریخی کشور هستیم، بعد از دوره سخت تحریم و اختلاف نظری که با جهان در موضوع هسته‌ای پیدا کرده بودیم اکنون به مرحله پساتوافق و پساتحریم رسیده‌ایم و فرصت‌های جدیدی پیش‌روی کشور قرار گرفته است.

وی تأکید کرد: در این شرایط باید از جامعه جهانی استفاده و با آنها تعامل کرد و در عرصه بین‌المللی مؤثر بود و نخبگان در این مقطع باید کمک کنند تا بتوان از این فرصت‌ها استفاده کرد.

۲۵ آبان ۱۳۹۴ ۰۹:۴۲
تعداد بازدید : ۴۸۷