تحقق اقتصاد مقاومتی با تکیه بر پژوهش و فناوری در صنعت پتروشیمی

تحقق اقتصاد مقاومتی با تکیه بر پژوهش و فناوری در صنعت پتروشیمی
مدیرعامل شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی گفت: این شرکت با تکیه بر دانش و تخصص پژوهشگران خود به زودی بیشتر نیازهای صنعت پتروشیمی را تامین خواهد کرد.

اسماعیل قنبری مدیرعامل شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی در گفتگو با خبرنگار نیپنا با بیان این که این شرکت آماده همکاری با همه مجتمع های پتروشیمی کشور است اظهار کرد: شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی آمادگی کامل دارد تا نیازهای صنعت پتروشیمی را برطرف کند .

وی افزود: شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی خود را موظف می داند در مسیر خودکفایی و بومی سازی دانش های فنی صنعت پتروشیمی گام بردارد.

مدیرعامل شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی گفت: در مسیر خودکفائی، تولید ده ها محصول جدید پژوهشی سبب تقویت اقتصاد مقاومتی شده و دستاوردهای ارزشمند کسب شده می تواند ارکان صنعت پتروشیمی ایران را تحکیم بخشد .

وی افزود: صنعت پتروشیمی ایران با بهره گیری از دانش روز جهان در راه خودکفائی گام بر می دارد و با برنامه ریزی های انجام شده، نقش تولید کنندگان داخلی با بهره گیری از دانش بومی و انتقال دانش فنی به داخل کشور بیشتر از گذشته شده است .

قنبری ادامه داد: پژوهش و فناوری، اساسی ترین گام در توسعه صنعتی و اقتصادی کشور به ویژه صنعت پتروشیمی است و در مسیر توسعه پایدار، بومی سازی یک اولویت استراتژیک به شمار می رود.

وی تصریح کرد: شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی به عنوان یک شرکت فناور، توسعه ای و پژوهش محور اولویت خود را حل مشکلات مجتمع های پتروشیمی که عموما به علت وابستگی آن ها به دانش فنی و لیسانس خارجی است قرار داده است.

مدیرعامل شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی اظهار کرد: در گام نخست پژوهشگران این شرکت ضمن شناسایی دقیق نیازهای صنعت و اولویت های پژوهشی سعی در جهت دهی صحیح به محققان و دانشگاهیان نمودند تا از پتانسیل حداکثری بهره مند شوند.

قنبری ادامه داد: این شرکت همواره کوشیده تا یکی از بزرگترین معضلات صنعت پتروشیمی را در خصوص بی نیازی به دانش فنی غیربومی از طریق رفع خلا موجود در تحقیقات علمی دانشگاه ها با نیاز های صنعت حل کند.

وی با بیان این که شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی همواره در راستای ، ایجاد استقلال و امنیت دانشی و فناوری برای صنعت پتروشیمی ، ایجاد ثروت از طریق انجام پژوهش و تولید دانش و فناوری گام بر می دارد گفت: انجام پژوهش در زمینه فرآیندهای تولید محصولات پتروشیمی و تبدیل پژوهش به فناوری و ارائه آن به مشتریان و ذینفعان، انجام پژوهش در زمینه کاتالیست‌ها و مواد شیمیایی مصرفی در صنایع پتروشیمی و ارائه فناوری تولید این مواد به مشتریان و ذینفعان از بارزترین هدفهای این شرکت به شمار می رود.

قنبری همچنین انجام پژوهش در زمینه به روز رسانی فناوری‌های به کار رفته در واحدهای تولیدی پتروشیمی با هدف افزایش منافع اقتصادی و افزایش ایمنی و کاهش اثرات زیست محیطی و نیز انجام پژوهش به منظور بهینه سازی فرآیندهای تولیدی و رفع موانع تولید و انجام پژوهش در مسیر دانش‌های نوین و مرزهای دانش را از دیگرفعالیت های شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی معرفی کرد.

۲۵ آبان ۱۳۹۴ ۱۳:۴۴
تعداد بازدید : ۶۱۰