برنامه ریزی آرژانتین برای توسعه صنعت پتروشیمی

برنامه ریزی آرژانتین برای توسعه صنعت پتروشیمی
شرکت آرژانتینی YPF می خواهد برای گسترش صنعت پتروشیمی تولید گاز را افزایش دهد.

به گزارش نیپنا به نقل از پلاتس، شرکت انرژی دولتی آرژانتین YPF از افزایش تولید گاز طبیعی برای کمک به صنایع کشور و گسترش تولید محصولات متنوع پتروشیمی خبر داد.

میگل گالسیو مدیرعامل شرکت YPF اظهار کرد: پانزده درصد از خوراک گازی واحدهای پتروشیمی از شرکت های تایت و شیل تامین می شود این در حالی است که در نظر داریم که تا سال 2020 در حدود 50 درصد از خوراک گازی واحدهای تولیدی خود را در داخل تولید کنیم. 

گالسیو افزود: اقدامات توسعه ای در صنعت گازی با هدف توسعه و تامین خوراک مورد نیاز صنعت پتروشیمی صورت می گیرد و  در ال اورجانو با همکاری شرکا داو شیمی یک بلوک تولید محصولات پتروشیمی ایجاد کرده ایم که نتایج حاصل از آن بالاتر از حد انتظار ما بوده است .

مدیر عامل شرکت YPF گفت: این اقدام فرصت مهمی برای ایجاد یک مرکز استراتژیک تولید محصولات پتروشیمی در آرژانتین فراهم  می کند که امکان تولید محصولاتی متنوعی چون پلی اتیلن، پلی پروپیلن و دیگر پلی الفین ها و مشتقات آنها را بیشتر از گذشته برای صنعت پتروشیمی آرژانتین ایجاد می کند.

وی در ادامه افزود در این راستا علاوه بر یافتن جایگزینی برای واردات محصولات مختلف پتروشیمی می توانیم ضمن تامین نیاز داخلی محصولات خالص پتروشیمی را به کشورهای دیگر نیز صادر کنیم.

شرکت انرژی دولتی آرژانتین قصد دارد سهام دو تولید کننده پلیمر در آرژانتین را به ارزش 122 میلیون دلار در پایان سال 2015 خریداری کند که از طریق این دو کارخانه می تواند سالانه 310 هزار تن پلی پروپیلن  به ظرفیت تولیدی کل بیفزاید. 

گالسیو در پایان خاطر نشان کرد که در صورتیکه خوراک گازی مجموعه های پتروشیمی از طریق شرکت تامین شود درآمد شرکت از تولید محصولات پتروشیمی بین  یک تا دو دلار در هر تن اضافه خواهد شد. از طریق این درآمد اضافی، YPF می تواند در زمینه  اکتشاف و تولید محصولات متنوع سرمایه گذاری کند بنابراین تامین خوراک موجب گسترش صنعت پتروشیمی آرژانتین خواهد بود.

۲۶ آبان ۱۳۹۴ ۱۰:۱۴
تعداد بازدید : ۶۴۰