استقبال رسمی شعری مقدم از وزرای انرژی قطر، عراق و بولیوی

استقبال رسمی شعری مقدم از وزرای انرژی قطر، عراق و بولیوی
معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی به طور رسمی از وزرای انرژی قطر، عراق و بولیوی و هیئت همراه استقبال کرد.

به گزارش نیپنا؛ عباس شعری مقدم معاون وزیر نفت و مدیر عامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی روز گذشته و بامداد امروز (29 و 30 آبان ماه) به نیابت از سوی وزیر نفت کشورمان از عادل عبد المهدی وزیر نفت عراق، محمدبن صالح الساده وزیر صنعت و انرژی قطر و لوییز آلبرتو سانچز فرناندز وزیر انرژی بولیوی که برای حضور در سومین اجلاس سران و هفدهمین نشست وزارتی مجمع کشورهای صادرکننده گاز (جی یی سی اف) وارد تهران شده اند،  استقبال کرد.

گفتنی است، سومین اجلاس سران، هفدهمین نشست عادی وزارتی، نشست فوق العاده وزارتی مجمع کشورهای صادرکننده گاز  از ٣٠ آبان ماه تا دوم آذرماه ١٣٩٤ در تهران با حضور  برگزار می شود.

این در حالی است که رئیس جمهوری روسیه به منظور شرکت در سومین اجلاس سران مجمع کشورهای صادرکننده گاز ( جی یی سی اف) روز دوشنبه هفته جاری (دوم آذر ماه) به تهران سفر خواهد کرد.

رؤسای جمهوری عراق، ونزوئلا، نیجریه، بولیوی، گینه استوایی، جمهوری آذربایجان، ترکمنستان، نخست وزیر الجزایر و معاون وزیر خارجه قزاقستان نیز در سومین اجلاس سران جی یی سی اف در تهران شرکت خواهند کرد، که البته شایان یادآوری است که جمهوری آذربایجان و ترکمنستان و معاون وزیر خارجه قزاقستان تنها به عنوان میهمان در این اجلاس حضور می یابند و عضو این مجمع نیستند.

بیژن زنگنه وزیر نفت، ریاست نشست وزارتی فوق العاده مجمع کشورهای صادرکننده گاز (جی یی سی اف) را به عهده خواهد داشت.

ریاست هفدمین نشست عادی مجمع کشورهای صادرکننده گاز نیز برعهده امانوئل ایبه کاچیکوو است که به تازگی به عنوان وزیر نفت نیجریه برگزیده شده است.

براساس این گزارش، کشورهای عضو مجمع صادرکنندگان گاز، ٤٢ درصد از تولید گاز جهان، ٦٧ درصد از ذخایر گازی جهان، ٣٨ درصد از انتقال گاز با خط لوله و ٨٥ درصد از تجارت گازطبیعی مایع شده (ال ان جی) را در اختیار دارند.

کشورهای الجزایر، بولیوی، مصر، گینه استوایی، ایران، لیبی، نیجریه، قطر، روسیه، ترینیداد و توباگو، ونزوئلا، امارات، ١٢ عضو اصلی این مجمع جهانی به شمار می روند.

هلند، نروژ، عراق، عمان و پرو به عنوان اعضای ناظر در مجمع کشورهای صادرکننده گاز مطرح هستند.

۳۰ آبان ۱۳۹۴ ۱۰:۳۳
تعداد بازدید : ۶۰۲