مشکل تامین آب طرح پتروشیمی اسلام آباد غرب حل شد

مشکل تامین آب طرح پتروشیمی اسلام آباد غرب حل شد
مشکل تامین آب مورد نیاز برای فعالیت پتروشیمی اسلام آبادغرب تامین شده است و بزودی عملیات ساخت چهارمین مجتمع پتروشیمی استان کرمانشاه آغاز خواهد شد.

به گزارش خبرنگار نیپنا، اسدا... رازانی استاندار استان کرمانشاه در نخستین گردهمایی جذب سرمایه گذاران در صنایع پائین دستی پتروشیمی که (پنجشنبه28 آبان ماه) با حضور معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی برگزارشد اظهار کرد: استان کرمانشاه می تواند میزبان مطمئن صنعت پتروشیمی در بخش های بالادست و پائین دست باشد و خوشبختانه برخی مشکلات موجود که در راه ساخت پتروشیمی اسلام آباد غرب وجود داشت مرتفع شده است.

رازانی افزود: این  طرح جدید پتروشیمی به 12 میلیون متر مکعب آب نیاز دارد که با کمک آب منطقه ای افزون بر این مقدار، دو میلیون متر مکعب دیگر نیز به عنوان ذخیره پیش بینی شده و مشکلی از این بابت وجود ندارد و در حال اخذ مجوزهای لازم هستیم.

وی  تصریح کرد: پتروشیمی اسلام آبادغرب قرار است به فاینانس گذاشته شده و کار در مراحل نهایی خود قرار دارد و هیچ مشکلی برای ادامه فعالیت ساخت آن وجود ندارد.

رازانی از این استان به عنوان استانی با ظرفیت های بالا یاد کرد و گفت: کرمانشاه استعدادهای بسیار خوبی در صنعت پتروشیمی و به ویژه صنایع پائین دستی دارد به گونه ای که هم اکنون سه پتروشیمی فعال و یک پتروشیمی در دست ساخت دارد که این مجتمع های می توانند تامین کننده نیازهای بخش پائین دستی باشند.

وی با تاکید بر وجود لزوم وجود آب برای توسعه صنعت پتروشیمی گفت: اکنون 6 سد در استان با ظرفیت آبی 500 میلیون متر مکعب گنجایش وجود دارد و 9 سد دیگر نیز با ظرفیت 450 میلیون متر مکعب گنجایش در دست ساخت است  و با توجه به مناسب بودن بارندگی های استان، این امکان در کرمانشاه وجود دارد به گونه ای که متوسط بارندگی 15 سال اخیر استان که با خشکسالی هایی نیز همراه بود به 450 میلیمتر می رسد.

وی از تبدیل شدن منطقه ویژه اقتصادی قصرشیرین به منطقه آزاد در آینده ای نزدیک خبر داد و گفت: حضور سرمایه گذاران مختلف به خصوص در صنایع پائین دستی پتروشیمی در این منطقه آینده درخشانی را از لحاظ سرمایه ای برای آن ها رقم می زند.

 استاندار کرمانشاه افزود: دسترسی به بازارهای منطقه از جمله عراق و ترکیه برای صنایع پائین دستی پتروشیمی یک مزیت است و دولت از سرمایه گذاران در صنایع پائین دستی پتروشیمی استان کرمانشاه حمایت می کند.

 وی ادامه داد: وجود از نظر ارتباطات و حمل و نقل استان کرمانشاه دارای زیرساختهای مطلوبی است و این امر می تواند برای سرمایه گذاران مزیت باشد.

۳۰ آبان ۱۳۹۴ ۱۰:۳۷
تعداد بازدید : ۶۱۳