فروش مجموعه پتروشیمی شرکت بی پی در آلاباما

فروش مجموعه پتروشیمی شرکت بی پی در آلاباما
شرکت بی پی مجموعه پتروشیمی دیکیتر آلاباما را در سال 1998، به عنوان بخشی از قرارداد ادغام با شرکت آمریکایی آموکو (Amoco) خریداری کرد.

به گزارش نیپنا به نقل از کمیکالز-تکنولوژی، شرکت نفتی بی پی انگلیس از برنامه خود برای فروش مجموعه پتروشیمی این شرکت واقع در شهر دیکیتر ایالت آلاباما آمریکا خبر داد.

این تصمیم بخشی از برنامه بازسازماندهی ( reorganisation plan ) بخش پتروشیمی این شرکت محسوب می شود.

بر اساس این راهبرد جدید، بی پی قصد دارد با بهره گیری از فناوری های اختصاصی خود، هزینه های تولید را در تاسیسات پتروشیمی این شرکت، به حداقل کاهش دهد. از جمله می توان به فناوری تولید اسید ترفتالیک خالص ( PTA ) بی پی اشاره کرد.

این شرکت 200 میلون دلار برای ارتقاء مجتمع پتروشیمی خود واقع در Cooper River ایالت کارولینای جنوبی و تاسیسات خواهر ( sister facility ) این مجتمع در ژل بلژیک سرمایه گذاری کرده است.

بی پی همچنین امسال واحد جدید Zhuhai 3 را در استان گوانگ دونگ چین راه اندازی کرد.

مجموعه یاد شده در زمینی به مساحت 1000 آکر احداث شده است و سالانه یک میلیون تن اسید ترفتالیک خالص و خوراک اولیه آن یعنی پاراکسیلن تولید می کند.این مجموعه همچنین تنها تولیدکننده تجاری نفتالین دی کربوکسیلات ( NDC ) به شمار می رود. این محصول شیمیایی ویژه در تولید پلی استرها و رزین های نسل جدید، نوارهای فوق نازک ذخیره سازی داده و دیگر محصولات کاربرد دارد.

ریتا گریفین، رئیس اجرایی شاخه پتروشیمی بی پی، می گوید: تصمیم گیری برای فروش این مجموعه با در نظر گرفتن همه جوانب صورت گرفت. چرا که مجموعه یادشده برای مدتی طولانی بخش مهمی از شرکت ما و جامعه دیکیتر به شمار می رفته است.

او افزود: ما معتقدیم که مجموعه پتروشیمی دیکیتر با در اختیار داشتن بیش از 400 کارمند، پیشنهادی جذاب برای خریدار احتمالی خواهد بود و امیدواریم این مجموعه همچنان نبض تپنده اقتصاد منطقه باقی بماند.

شرکت بی پی در حال حاضر تولیدکننده سالانه 6 میلیون و 500 هزار تن پلی اتیلن ترفتالات در 6 مجتمع تولید این محصول است.

۱ آذر ۱۳۹۴ ۱۲:۱۷
تعداد بازدید : ۴۷۱