پایان موفقیت آمیزپروژه افزایش ظرفیت POLY G پتروشیمی شهیدتندگویان

پایان موفقیت آمیزپروژه افزایش ظرفیت POLY G پتروشیمی شهیدتندگویان
پروژه افزایش ظرفیت POLY G پتروشیمی شهیدتندگویان با موفقیت به پایان رسید.

به گزارش روابط عمومی پتروشیمی شهیدتندگویان، پروژه افزایش ظرفیت POLY G پتروشیمی شهیدتندگویان با موفقیت به پایان رسید. مهندس محمدرضا  محمدی شهمیری مدیر پروژه های توسعه ای شرکت اظهار کرد: با توجه به اهمیت و جایگاه محصول پلی اتیلن ترفتالات (PET ) در بازار داخل و خارج کشور پروژ ه مذکور به منظور افزایش توان رقابتی از طریق بهبود کیفیت، افزایش میزان تولید و همچنین تضمین تداوم تولید ، توسط شرکت بین المللی سومک – جویو از کشور چین با همکاری متخصصان و کارشناسان مجتمع آغاز و در حداقل زمان ممکن با موفقیت به پایان رسید.

مدیر پروژه های توسعه ای گفت : در این پروژه علاوه بر نصب تجهیزات  مختلف فوق سنگین در شرایط بسیار سخت با جرثقیل های 250 تنی، فعالیتها و اقدامات مهم دیگری نیز صورت پذیرفت که از جمله آنها می توان تعویض سیستم خلاء به صورت کامل ،نصب فنیشر پلیمر 100 تنی جدید، نصب راکتورهای مرحله اول و دوم، تعویض کل سیستم فیلترهای واحد و تعویض کامل خطوط پای پینگ واحد را برشمرد، که این اقدامات علاوه بر بهبود کیفیت تولید، باعث رشد 20 درصدی تولید محصولات این واحد شده ، ظرفیت تولید را به 158000تن درسال افزایش داده است .

وی افزود: هم اکنون وپس از انجام عملیات موفقیت آمیز تست بهره برداری، واحد با ظرفیت 110 درصد در حال تولید می باشد و پیش بینی می شود با توجه به میزان افزایش ظرفیت تولید این کارخانه، کلیه هزینه های اضافه کرد تا پایان سال اول بهره برداری برگشت داده شود.

شهمیری در پایان با اشاره به آماده سازی POLY F  جهت آغاز عملیات افزایش ظرفیت گفت  در اجرای پروژه افزایش ظرفیت  POLY G یکصد وشصت و پنج هزار نفر ساعت کارکرد داشتیم که با برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت انجام شده ضمن اتمام به موقع پروژه خوشبختانه هیچگونه حادثه ای درمدت زمان اجرای آن اتفاق نیفتاده است که فرصت را مغتنم شمرده از پشتیبانی های بی دریغ مدیریت محترم عامل جناب آقای مهندس گنجی و تلاش وکوشش کلیه همکارانم دراین پروژه تقدیر و تشکر نموده، امیدوارم با همدلی و همراهی کلیه کارکنان پتروشیمی شهید تندگویان شاهد موفقیت های بیشتر در تولید، تکریم ارباب رجوع وسایر عرصه ها باشیم.

قابل ذکر است پتروشیمی شهید تندگویان بزرگترین تولید کنند پلی اتیلن ترفتالات (PET) و اسید ترفتالیک خالص (PTA) در کشور می باشد که در منطقه ویژه پتروشیمی ماهشهر قراردارد.

۱ آذر ۱۳۹۴ ۱۲:۱۹
تعداد بازدید : ۵۵۶