ایران گازی برای صادرات ندارد

ایران گازی برای صادرات ندارد

معاون امور بین‌الملل و بازرگانی وزیر نفت با اشاره به اینکه در حال حاضر ایران گازی برای صادرات ندارد، ‌گفت: در صورت کنترل و بهینه‌سازی مصرف گاز در بخش‌های صنعتی، حمل و نقل و خانگی و رسیدن به تولید روزانه هزار و 300 میلیون مترمکعب در روز ایران در پنج ساله آینده می‌تواند صادرکننده گاز باشد.

به گزارش خبرنگار «فرصت امروز»، امیر حسین زمانی‌نیا در حاشیه برگزاری نشست فوق‌العاده وزارتی GECF در جمع خبرنگاران از تبادل مباحث مهم در این نشست خبر داد و گفت: در کنار مباحث گاز، مسائل عمده دیگری نیز وجود دارد و این فرصتی است که از طریق «برجام» به دست آمده است.

543484583458353584584584544469595

وی ابراز امیدواری کرد که همکاری ایران با کشور ترکمنستان افزایش یابد و افزود: در این اجلاس درباره قیمت‌گذاری گاز فعالیتی انجام نخواهد گرفت، اما امیدواریم در آینده این مجمع به بلوغ کامل برسد و به تدریج بتواند در زمینه‌های عرضه و قیمت هماهنگی‌هایی انجام دهد.

زمانی نیا با اشاره به اینکه نفت و گاز دو منبع مهم در به قدرت رساندن ایران هستند، درباره افزایش قیمت نفت در چندماه آینده اظهار کرد: پیش‌بینی درباره قیمت نفت تاحدودی غیرممکن است اما بر‌اساس تحلیل برخی از کارشناسان قیمت نفت در سال آینده به دلیل تعادل میان عرضه و تقاضا به حدود 75 دلار افزایش خواهد یافت.

۱ آذر ۱۳۹۴ ۱۲:۲۲
تعداد بازدید : ۵۴۴