محدودیت سرمایه‌گذاران در صنعت پتروشیمی به دلیل نبود تضامین/قوانین خصوصی‌سازی باید اصلاح شود

محدودیت سرمایه‌گذاران در صنعت پتروشیمی به دلیل نبود تضامین/قوانین خصوصی‌سازی باید اصلاح شود
مدیر طرح و توسعه صنعت پتروشیمی با اشاره به اینکه بخش خصوصی در زمان اجرای پروژه به خاطر تامین نقدینگی با مشکل مواجه است گفت:ما به دنبال این هستیم که تغییراتی را در قانون خصوصی‌ساز اعمال کنیم تا سهم سرمایه‌گذاری را در پتروشیمی افزایش دهیم.
مرضیه شاهدایی مدیر طرح و توسعه صنعت پتروشیمی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص سرمایه‌گذاری در صنعت پتروشیمی با توجه به شرایط چند سال اخیر بالاخره محدودیت زیادی در عرصه سرمایه‌گذاری به وجود آمده به طوری که این محدودیت‌ها ناشی از تحریم‌ها بوده همچنین سرمایه‌گذاری در صنعت پتروشیمی قبلا توسط بخش دولتی صورت می‌گرفت.

وی تصریح کرد: تمام تضمین‌ها را شرکت ملی پتروشیمی به خارجی‌ها می‌داد اما الان شرکت ملی پتروشیمی با توجه به شرایط به وجود آمده در قانون توسعه سرمایه‌گذاری در بخش مناطق محروم و کمتر توسعه یافته فراهم شد اگر بخش خصوصی در این بخش‌ها اقدام به سرمایه‌گذاری کند. ما به دنبال این هستیم که تغییراتی را در قانون اعمال کنیم تا سهم سرمایه‌گذاری را در پتروشیمی افزایش دهیم.

مدیر طرح و توسعه صنعت پتروشیمی تصریح کرد: با این شرایط روند خصوصی که انجام شده است بخش خصوصی عملا وقتی که سرمایه‌گذاری می‌کند آورده نقدی را برای گرفتن فاینانس در این بخش کمتر داشته و نیاز به تضمین دولتی دارد این امر سبب محدودیت سرمایه‌گذاران شده است.

شاهدایی تأکید کرد: امیدواریم با توافقاتی که در آینده نزدیک انجام خواهد شد سرمایه‌گذاری مستقیم در این بخش صورت گیرد تا روند توسعه پتروشیمی شتاب به خود گیرد.
۱ آذر ۱۳۹۴ ۱۳:۰۶
تعداد بازدید : ۴۳۷