تاخیر وزارت نفت در تحقق "اقتصاد مقاومتی"/افزایش تولید غرب کارون به سال 95 موکول شد

تاخیر وزارت نفت در تحقق "اقتصاد مقاومتی"/افزایش تولید غرب کارون به سال 95 موکول شد
در حالی که قرار بود تولید از میدان‌های غرب کارون تا پایان امسال حدود 280 هزار بشکه در روز افزایش یابد، مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه نفت اعلام کرده است که اواخر نیمه اول سال 1395 تولید نفت خام از این منطقه به 260 هزار بشکه افزایش خواهد رسید.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، اواخر در ماه امسال عبدالرضا حاجی حسین نژاد؛ مدیر عامل شرکت مهندسی و توسعه نفت (متن ) وعده داد  سال آینده تولید نفت خام از میدان‌های مشترک غرب کارون به 280 هزار بشکه در روز خواهد رسید.

بر این اساس قرار بود که تولید نفت خام از میدان‌های آزادگان جنوبی، آزدادگان شمالی، یادآوران، یاران جنوبی و شمالی به ترتیب 50 هزار، 75 هزار، 85 هزار، 40 هزار و 30 هزار بشکه در روز  تا پایان امسال افزایش یابد .

علاوه بر تولید روزانه حدود 30 هزار بشکه‌ای از میدان آزادگان جنوبی، در ماه‌های پایانی سال 94، تنها طرح زودهنگام از میدان یادآوران با تولید روزانه 55 هزار بشکه در روز محقق شد. در مجموع هم اکنون تولید از منطقه نفت کارون حدود 85 هزار بشکه در روز است.

علی‌رغم اینکه برخی طرح‌های توسعه مانند آزادگان شمالی در مراحل پایانی قرار گرفته‌ اند،‌ امسال امیدی به افزایش تولید از آنها نیست. حسین‌نژاد اخیراً اعلام کرده است که تا پایان نیمه اول سال ٩5 مجموع تولید نفت از میدانهای غرب کارون به ٢6� هزار بشکه در روز می رسد.

تأخیر در افزایش تولید نفت خام از این منطقه در حالیست که وزارت نفت برای اجرای سیاست اقتصاد مقاومتی ابلاغی امام خامنه‌ای باید از طریق طرح‌های افزایش تولید نفت‌خام از میدان‌های مشترک غرب کارون ظرفیت تولید نفت خام کشور را حداقل 700 هزار بشکه در روز افزایش دهد.

۲ آذر ۱۳۹۴ ۰۹:۵۸
تعداد بازدید : ۴۵۱