زنگنه: روسیه شریکی راهبردی برای ایران است

زنگنه: روسیه شریکی راهبردی برای ایران است
وزیر نفت در دیدار با وزیر انرژی روسیه با اشاره به اینکه این کشور شریکی راهبردی و بلندمدت برای ایران است، گفت: ایران و روسیه پیش از این در بسیاری از زمینه‌ها مذاکراتی داشته‌اند و اکنون زمان عملیاتی شدن این مذاکرات فرا رسیده است.

به گزارش خبرنگار ایسنا، بیژن زنگنه، صبح امروز (دوشنبه دوم آذرماه) در ادامه دیدارهای دوجانبه با وزرای کشورهای عضو جی‌یی‌سی‌اف، پیش از دیدار با آلکساندر نواک با بیان این مطلب افزود: برگزاری اجلاس سران فرصتی شد تا مسوولان ایران و روسیه دیدارهای بیشتری داشته باشند.

 

وی با بیان این‌که روسیه شریکی بلندمدت و راهبردی برای ایران در همه دورانها به شمار می‌رود، تصریح کرد: امیدوارم با همکاری دوطرف روابط درازمدت و پایداری در حوزه نفت و گاز در دوران پساتحریم میان دو کشور برقرار شود.

 

زنگنه با اشاره به این‌که هم‌اکنون نیز با شرکتهای روسی در ارتباط هستیم، ادامه داد: زمینه همکاری میان دو کشور بسیار است و هم‌اکنون زمان عملیاتی شدن مذاکرات قبلی فرا رسیده است.

 

همچنین، آلکساندر نواک - وزیر انرژی روسیه - نیز از حضور در این نشست دو جانبه که پیش از سومین اجلاس سران مجمع کشورهای صادرکننده گاز در حال برگزاری است، ابراز خرسندی کرد.

۲ آذر ۱۳۹۴ ۱۰:۵۲
تعداد بازدید : ۴۵۱