نفت کمتر از 44 دلار شد

نفت کمتر از 44 دلار شد
قیمت نفت در معاملات امروز 80 سنت، معادل 1.79 درصد کاهش یافت و به 43 دلار و 86 سنت در هر بشکه رسید.
به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، افزایش نگرانی ها در مورد فزونی عرضه در بازار و تقویت ارزش دلار آمریکا موجب شد که قیمت نفت خام آمریکا امروز حدود 3 درصد سقوط کند و منجر به کاهش قیمت شاخص های نفتی شود.
این کاهش بخشی از یک روند گسترده تر افت قیمت کالاها است که در نتیجه نگرانی ها در مورد کاهش تقاضای چین به راه افتاده است. قیمت فلزات پایه نظیر مس و نیکل نیز افت کرده است.
بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت خام آمریکا برای تحویل در ماه ژانویه با یک دلار و 16 سنت، معادل 2.77 درصد کاهش به 40 دلار و 74 سنت رسید. قیمت نفت وست تگزاس اینترمدییت در معاملات اولیه امروز به رقم 40 دلار و 59 سنت رسیده بود.
قیمت هر بشکه نفت برنت برای تحویل در ماه ژانویه نیز 80 سنت، معادل 1.79 درصد کاهش یافت و به 43 دلار و 86 سنت رسید. قیمت نفت برنت در معاملات اولیه به 43 دلار و 69 سنت رسیده بود.
کانگ یو جین، تحلیلگر بازار کالا در موسسه ان اچ اینوستمنت اند سکیوریتیز در سئول گفت: «با تقویت دلار آمریکا، کالاهای مس، طلا و نفت همگی پس از آغاز داد و ستدهای آسیایی افت کردند.»
کانگ افزو، بازارهای نفت تنها در صورتی ترمیم خواهند شد که حجم ذخایر نفت خام آمریکا کاهش یابد، هرچند که کاهش تولید آمریکا و تقاضای فصلی اندکی عامل افزایشی را در قیمت های پایین به دنبال خواهد داشت.
ارزش برابری یورو در مقابل دلار آمریکا رو دوشنبه به پایین ترین رقم در7 ماه گذشته رسید. تقویت ارزش دلار قیمت کالاهای ارزش گذاری شده به دلار را برای دارندگان سایر ارزها بالاتر برد.
اما دانیل آنگ، از موسسه فیلیپ فیچرز خاطر نشان کرد که مجموع آمارهای اقتصادی ای که این هفته منتشر خواهد شد می تواند قدرت دلار را در بوته آزمایش قرار دهد.
۲ آذر ۱۳۹۴ ۱۳:۵۶
تعداد بازدید : ۴۶۹