صنعت پتروشیمی از مشارکت بخش خصوصی استقبال می کند

صنعت پتروشیمی از مشارکت بخش خصوصی استقبال می کند
ساخت و تکمیل طرح های توسعه ای صنعت پتروشیمی با مشارکت و سرمایه گذاری بخش خصوصی توانمند ایرانی همگام با جذب سرمایه گذاری های خارجی می تواند ظرفیت تولید محصولات متنوع پتروشیمی ایران را افزایش دهد.

مدیر عامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی در گفتگو با خبرنگار نیپنا اظهار کرد: در دوران پسا تحریم حضور و مشارکت بخش خصوصی برای سرمایه گذاری های جدید و نیز مشارکت بانک ها به توسعه صنعت پتروشیمی شتاب خواهد بخشید و تامین مالی طرح ها می تواند جانی تازه به روند توسعه این صنعت ببخشد.

عباس شعری مقدم با بیان این که ظرفیت های سرمایه گذاری فراوانی در صنعت پتروشیمی ایران وجود دارد  گفت: با سرمایه گذاری های جـدیـد و نـیز بهره برداری از طرح های جدید پتروشیمی، همزمان با افزایش تولید، صنعت پتروشیمی ایران می تواند در سال های آتی قدرت برتر پتروشیمی در منطقه باشد.

وی ادامه داد: امروز صنعت پتروشیمی یکی از استوانه های تاثیرگذار در اقتصاد ایران است و این صنعت موفق شده است سهم عمده ای از صادرات غیر نفتی را به خود اختصاص دهد و با جذب سرمایه گذاری های جدید می توانیم جهش در تولید را برای تامین نیاز داخل و نیز صادرات محقق کنیم.

معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی گفت: افق آینده صنعت پتروشیمی در کشورمان بسیار روشن است و توسعه فاز ٢ عسلویه و نیز هاب های جدید پتروشیمی تحول بزرگی را در صنعت پتروشیمی ایران به وجود خواهد آورد.

وی تصریح کرد: قبل از این که رقبای منطقه ای ما بازارهای کشورمان را در سطح بین المللی تسخیر کنند، باید بتوانیم جایگاه خود را در سطح منطقه و جهان تثبیت کنیم.

معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی تصریح کرد: با توجه به فرصت های گسترده سرمایه گذاری در بخش های مختلف صنعت پتروشیمی در سراسر کشور، شرکت ملی صنایع پتروشیمی از سرمایه گذاران حمایت می کند.

به گزارش نیپنا، مدیر عامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی چندی پیش گفته بود: اقتصاد ایران در مسیر کاهش وابستگی خود به درآمدهای نفتی حرکت می کند و در این راه، صنعت پتروشیمی با توجه به تولید محصولات متنوع که دارای ارزش افزوده بالائی هستند نقش آفرین است.

معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی با تاکید بر لزوم استفاده از قابلیت های موجود در صنعت پتروشیمی ایران و جذب سرمایه گذاری های جدید اظهار کرده بود: بدون تردید رونق اقتصادی رکن توسعه است و در این میان پتروشیمی می تواند آینده اقتصادی کشور را متحول کند.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی افزوده بود: پایان پذیری نفت و تبدیل ذخایر گاز و نفت به محصولاتی با ارزش افزوده بیشتر سبب شده که محور برنامه های توسعه اقتصادی به جای تولید و صادرات بیشتر نفت خام به سوی تولید بیشتر محصولات پتروشیمی و فرآورده های نفتی تغییر جهت دهد و بر این اساس به دنبال توسعه صنایع پتروشیمی، سهم این صنعت از تولید ناخالص داخلی خوشبختانه افزایش پیدا کرده است.

۳ آذر ۱۳۹۴ ۰۹:۲۹
تعداد بازدید : ۸۳۹