تاکید ایران و روسیه بر گسترش همه جانبه روابط تهران – مسکو

تاکید ایران و روسیه بر گسترش همه جانبه روابط تهران – مسکو
روسای جمهوری اسلامی ایران و روسیه با اشاره به ضرورت توسعه همکاریها و تعمیق روابط همه جانبه دو کشور، بر تلاش برای تحکیم و گسترش هر چه بیشتر مناسبات تهران – مسکو تأکید کردند.

به گزارش شانا ، دکتر حسن روحانی دوشنبه شب در حاشیه سومین اجلاس سران مجمع کشورهای صادرکننده گاز در دیدار ولادیمیر پوتین رئیس‌ جمهوری روسیه با اشاره به روابط خوب و دوستانه دو کشور در بخشهای مختلف، خاطرنشان کرد: خوشبختانه در ماههای گذشته گامهای ارزنده ای برای توسعه بیشتر مناسبات ایران و روسیه در عرصه های دوجانبه و بین المللی برداشته شده که باید این روند تداوم یابد.

رئیس‌ جمهوری با بیان این که ایران و روسیه در بسیاری از مسایل مهم منطقه‌ای و بین‌المللی، دارای اشتراک نظر هستند، به موضوع مبارزه با تروریسم، اشاره کرد و افزود: جمهوری اسلامی ایران در هدف بزرگ مبارزه با تروریسم جدی است و روسیه نیز بویژه در ماههای گذشته اقدامات موثری در مبارزه با تروریسم در منطقه داشته است.

ولادیمیر پوتین رئیس‌ جمهوری روسیه نیز در این دیدار ضمن تشکر از جمهوری اسلامی ایران برای دعوت از وی جهت شرکت در اجلاس سران کشورهای صادرکننده گاز، گفت: این اجلاس علاوه بر موضوع انرژی، فرصتی بسیار مناسب برای دیدار سران کشورها با یکدیگر و تبادل نظرات آنان در خصوص مسایل مهم است.

رئیس‌ جمهوری روسیه با اشاره به ضرورت توسعه روابط و مناسبات همه جانبه ایران و روسیه در بخشهای مختلف، بر استفاده و بهره‌برداری از فرصتها و پتانسیلهای موجود میان دو کشور تأکید کرد.

پوتین همچنین با اشاره به دیدار مهم خود با رهبر معظم انقلاب اسلامی، تصریح کرد: روسیه از توسعه همکاریها با ایران در بخشهای مختلف از جمله مبارزه با تروریسم و همکاریهای بین‌المللی، علمی، فنی و اقتصادی استقبال می‌کند.

۳ آذر ۱۳۹۴ ۰۹:۳۷
تعداد بازدید : ۶۱۷