افزایش مبادلات تجاری با اجرای قراردادهای جدید نفتی/چرخه اقتصاد روان‌تر می‌شود

افزایش مبادلات تجاری با اجرای قراردادهای جدید نفتی/چرخه اقتصاد روان‌تر می‌شود
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با اشاره به اینکه بسته‌شدن قراردادهای جدید نفتی چرخه اقتصاد کشور را به گردش در می‌آورد گفت: رونمایی از این قراردادها با توجه به سیاست‌های اتخاذ شده زمینه‌ مناسبی را برای پیشبرد اهداف توسعه در صنعت نفت فراهم می‌کند.

عزت الله یوسفیان ملا عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اینکه همه مشکلات اقتصادی که در حال حاضر با آن مواجه هستیم ناشی از قراردادهای محرمانه و قراردادهایی است که اطلاع رسانی نمی شود، اظهار داشت: رونمایی از این قراردادهای نفتی با توجه به سیاست‌های اتخاذ شده زمینه‌ساز مناسبی برای پیشبرد اهداف توسعه در صنعت نفت و پروژه‌های کلیدی است.

یوسفیان ملا در پاسخ به این سوال که قرادادها جدید نفتی چه تاثیری بر اقتصاد ایران خواهد گذاشت، گفت: با بسته شدن و اجرای این قراردادها، میزان مبادلات اقتصادی افزایش یابد و ارز و دلار بیشتری وارد کشور شود، از این جهات قراردادهای جدید نفتی می توانند در ساختن اقتصاد پویا برای کشور اثر گذار باشند. IPC همچنین می تواند چرخ اقتصادی را روان تر و سریع تر به گردش دربیاورد.

این نماینده مجلس ادامه داد: پیام قراردادهای جدید نفتی به دنیا این است که کشور ما همواره در مسائل نفتی و قراردادهای دیگر می تواند حرفی برای گفتن داشته باشد و در حال جهش و حرکت رو به جلو است.

وی با اشاره به تاثیر بسته شدن این قراردادها بر بهبود روابط خارجی کشور گفت: زمانی که کشورهای بزرگ اروپایی با بستن قرارداد در عرصه نفت و گاز رقابت می‌کنند این امر بیانگر این است که ایران جایگاه خود را در عرصه‌های دانش و فناوری در بین کشورهای منطقه پیدا کرده است.

یوسفیان ملا تاکید کرد: اجرایی شدن قراردادهای جدید نفتی یعنی باعث می شود تا روابط اقتصادی ما با دنیا بهبود پیدا کند و همین بهبود روابط سیاسی را به دنبال دارد، چون رایزن‌های اقتصادی ما در نمایندگی‌های سیاسی هم هستند، سیاست و اقتصاد هر دو بر روی هم تاثیر می گذارند. حتی ممکن است روابط سیاسی خیلی براقتصاد تاثیر نگذارد ولی روابط اقتصادی تاثیر زیادی بر روی روابط سیاسی دارند.

این نماینده مجلس افزود: فشارهای ناشی از تحریم، کاهش فروش نفت و کاهش قیمت نفت که در سال های اخیر بر اقتصاد ما وارد شده، بر جامعه و بخش های مختلف آن تاثیرات زیادی گذاشته است.

وی بیان کرد: هر چند که سیاست های اقتصاد مقاومتی برای کاهش وابستگی به درآمدهای نفتی مورد تاکید و ابلاغ مقام معظم رهبری بود و این برنامه در دستور کار دولت و مجلس قرار گرفت، اما فشار ناشی از کاهش درآمدهای نفتی باعث توقف بسیاری از طرح های عمرانی کشور شد.

۳ آذر ۱۳۹۴ ۰۹:۴۳
تعداد بازدید : ۸۶۸