بهای نفت در آسیا پیش از اجلاس اوپک افزایش یافت

بهای نفت در آسیا پیش از اجلاس اوپک افزایش یافت
بهای نفت در آسیا پیش از نشست کلیدی کارتل نفتی اوپک و ارائه گزارش مربوط به میزان ذخایر نفتی آمریکا به عنوان بزرگترین مصرف کننده انرژی در جهان، افزایش یافت.
به گزارش خبرگزاری فرانسه از سنگاپور، تحلیلگران گفتند؛ اظهارات وزیر نفت عربستان مبنی بر آمادگی کشورش برای همکاری با دیگر تولید کنندگان نفت به منظور تثبیت قیمت ها، تأثیر اندکی داشته است؛ چراکه هیچ گونه علامت قوی در مورد کاهش تولید برای مقابله با عرضه بیش از حد نفت به بازارها دریافت نشده است. 
بازار نفت، گردهمایی سازمان کشورهای صادر کننده نفت (اوپک) را در تاریخ دهم دسامبر برای شنیدن اعلامیه هایی قوی در مورد کاهش احتمالی سطح تولید از نزدیک دنبال خواهد کرد.
تصمیم اوپک در نوامبر 2014 برای بالا نگهداشتن تولید به رغم قیمت در حال سقوط نفت، روند نزولی قیمت ها را از سقف بیش از یکصد دلار در هر بشکه در ماههای قبل در همان سال، تسریع کرد. 
قیمت نفت شاخص آمریکا یا وست تگزاس اینترمدیت برای تحویل در ماه ژانویه در شروع به کار بازارهای آسیا تا 16 سنت و قیمت نفت خام دریای شمال برای تحویل در همین ماه تا 17 سنت افزایش یافته و به ترتیب به 41 دلار و 91 سنت و 45 دلار در هر بشکه رسیدند. 
یک تحلیلگر گفت: در صورتی که علامت کاهش تولید نفت در اوپک داده شود، قیمت ها صعود جهشی خواهند داشت. 
معامله گران همچنین منتظر انتشار گزارشی در روز چهارشنبه در مورد میزان ذخایر نفت آمریکا هستند و انتظار می رود که این داده های نفتی، خود باعث تقویت قیمت ها شود. 
۳ آذر ۱۳۹۴ ۱۰:۱۰
تعداد بازدید : ۵۵۷