قیمت نفت افزایش یافت

قیمت نفت افزایش یافت
پس از آنکه عربستان وعده داد برای برقراری ثبات در بازار نفت تلاش کند، قیمت نفت در بازار جهانی افزایش یافت و به 45 دلار و 34 سنت در هر بشکه رسید.

به گزارش خبرگزاري تسنیم به نقل از رویترز، پس از آنکه عربستان وعده داد که برای برقراری ثبات در بازار نفت تلاش کند، قیمت نفت امروز بیش از یک درصد افزایش یافت، اما تقویت ارزش دلار و پیش بینی افزایش حجم ذخایر نفت خام آمریکا موجب شد که افزایش قیمت ها محدود باشد.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت برای تحویل در ماه ژانویه با 51 سنت افزایش به 45 دلار و 34 سنت رسید. قیمت نفت خام آمریکا نیز 52 سنت افزایش داشت و در بالاترین رقم به 42 دلار و 27 سنت رسید.

موسسه ای ان زد روز سه شنبه در یادداشتی نوشت: تمرکز بازار روی نشست بعدی اوپک و امیدواری به این مسئله است که کاهش تولید هایی در راه باشد. اظهارنظرهای اعضای اوپک تا زمان برگزاری نشست 4 دسامبر، احتمالا همچنان عامل غالب در بازار خواهد بود.»

عربستان در نوامبر 2014، اوپک را وادار کرد تا به جای کاهش تولید و دفاع از قیمت ها، از سهم خود در بازار دفاع کند.

کابینه عربستان روز دوشنبه اعلام کرد، آماده همکاری با کشورهای عضو و غیر عضو اوپک برای دستیابی به ثبات در بازار است.

با این حال برخی معتقدند مواضع کابینه عربستان منجر به تغییر قابل توجهی در سیاست نفتی اوپک نخواهد شد.

دانیل آنگ، تحلیلگر موسسه فیلیپ فیچرز روز سه شبه گفت: «ما فکر می کنیم که در نشست دسامبر 2015 اوپک بار دیگر اتفاق خاصی نخواهد افتاد.»

ای ان زد اضافه کرده که سرمایه گذاران منتظر آمارهای مربوط به حجم ذخایر نفت خام آمریکا هستند و پیش بینی می کنند که این ذخایر افزایش اندکی را شاهد باشد.

بر اساس یک نظرسنجی، حجم ذخایر نفت تجاری آمریکا احتمالا در یک هفته منتهی به 20 نوامبر 1.1 میلیون بشکه افزایش یافته است. این نهمین افزایش متوالی هفتگی ذخایر نفت خام آمریکا خواهد بود.

۳ آذر ۱۳۹۴ ۱۳:۴۰
تعداد بازدید : ۴۶۵