جهانگیری: تحقق اقتصاد مقاومتی نیازمند تغییر رویکرد در مدیران کشور است

جهانگیری: تحقق اقتصاد مقاومتی نیازمند تغییر رویکرد در مدیران کشور است

معاون اول رئیس‌جمهور با تاکید بر اهمیت سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی و لزوم تغییر رویکرد در میان همه دستگاه‌های اجرایی برای تحقق این سیاست‌ها افزود: تحقق اقتصاد مقاومتی نیازمند تغییر رویکرد جدی در میان مدیران و دستگاه‌های اجرایی کشور است زیرا در غیر‌این‌صورت تغییرات عمده‌ای ایجاد نخواهد شد. اسحاق جهانگیری افزود: اینکه دائما تکرار کنیم به دنبال توسعه هستیم و می‌خواهیم میزان صادرات را افزایش دهیم کافی نیست بلکه باید ضرورت‌ها و الزامات توسعه را مهیا کنیم.

وی همچنین بر لزوم توجه به اقتصاد دانش‌بنیان تاکید و خاطرنشان کرد: باید برنامه‌های دستگاه‌های اجرایی مبتنی بر دانش روز و فناوری‌های نوین باشد و روش‌های سنتی و قدیمی کنار گذاشته شود و خود را به شیوه‌های علمی و جدید دنیا مجهز کنیم تا بتوانیم به اهداف مورد نظر برسیم.

3466246424642247242472424242

معاون اول رئیس‌جمهور با بیان اینکه اقتصاد ایران در شرایط فعلی ماموریت ویژه‌ای دارد، گفت: در بالاترین سطح نظام مدیریتی و تصمیم‌گیری کشور این انتظار مطرح شده که اقتصاد کشور باید بتواند از رشد متوسط سالانه 8‌درصدی برخوردار باشد و این موضوع علاوه بر اینکه یک وظیفه و تکلیف اداری است، یک الزام و ضرورت برای کشور محسوب می‌شود و وزارت اقتصاد نیز باید به‌صورت شفاف و مدون بگوید که چگونه می‌توانیم در شرایط فعلی به این مهم دست پیدا کنیم.

وی با اشاره به ضرورت‌های موجود برای ایجاد فرصت‌های شغلی برای فارغ‌التحصیلان کشور گفت: در طول برنامه ششم توسعه، متوسط تعداد فارغ‌التحصیلان کشور سالانه حدود 900‌هزار نفر است و افراد جویای کار غیردانشگاهی نیز وجود دارند که این آمار ایجاب می‌کند برنامه دقیقی برای اشتغالزایی در سطح کشور تدوین شود. معاون اول رئیس‌جمهور ادامه داد: متوسط اشتغالزایی در دهه گذشته به هیچ وجه رقم مناسب و مطلوبی نیست و باوجود درآمدهای فراوان نفتی کشور، اشتغالزایی بسیار کم بوده است.

۴ آذر ۱۳۹۴ ۰۹:۱۷
تعداد بازدید : ۴۱۵