پیشنهاد اروپایی‌ها برای مشارکت در صادرات گاز از طریق ال‌ان‌جی

پیشنهاد اروپایی‌ها برای مشارکت در صادرات گاز از طریق ال‌ان‌جی
معاون وزیر نفت در امور گاز گفت: چند شرکت اروپایی پیشنهادهایی را برای مشارکت در ساخت واحدهای ال‌ان‌جی و صادرات گاز از این طریق مطرح کردند که البته هنوز مذاکرات نهایی نشده است.
به گزارش «ایرنا» حمیدرضا عراقی در حاشیه کارگروه کاربری گاز طبیعی اتحادیه بین‌المللی گاز در جمع خبرنگاران افزود: از پنج طرح ال‌ان‌جی در دست ساخت، طرح موسوم به «ایران ال‌ان‌جی» 60 درصد پیشرفت دارد که امیدواریم پس از یافتن سرمایه‌گذار، تا یک سال و نیم آینده بتوانیم آن را به اتمام رسانده و وارد بازار ال‌ان‌جی شویم. 
عراقی یادآورشد: نمی‌توانیم به همه کشورها از طریق خط لوله گاز صادر کنیم اما ال‌ان‌جی این محدودیت‌ها را ندارد. 

مدیرعامل شرکت ملی گاز تاکید کرد: اگرچه در حال حاضر ال‌ان‌جی قیمت بالایی در بازار ندارد اما ورود به این صنعت جزو استراتژی‌های کشور است.  وی درباره مذاکرات اخیر با هیات هلندی نیز گفت: در روز گذشته با وزیر اقتصاد هلند به همراه نمایندگان 35 شرکت فعال در صنعت نفت و گاز دیدار و مذاکراتی داشتیم. وی ادامه داد: این مذاکرات با هدف آشنایی سرمایه گذاران هلندی با فرصت‌های سرمایه‌گذاری در صنعت نفت و گاز ایران برگزار شد. مدیرعامل شرکت ملی گاز خاطرنشان کرد: ذخیره‌سازی، پالایش، خطوط لوله و کنترل‌های هوشمند از جمله حوزه‌های همکاری با این کشور به شمار می‌رود.  عراقی با تاکید بر نقش روزافزون گاز در سبد انرژی اظهار کرد: از طریق جایگزین کردن گاز با سوخت مایع توانستیم سرعت صادرات انواع فرآورده‌های نفتی را فراهم کنیم. مدیرعامل شرکت ملی گاز خاطرنشان کرد: اگر شبکه گازرسانی در کشور توسعه نمی‌یافت ناچار بودیم روزانه چهار میلیون بشکه نفت را به سوخت مایع تبدیل و در داخل کشور مصرف کنیم. وی درباره مذاکرات با نمایندگان اتحادیه بین‌المللی گاز نیز گفت: در این جلسه مسائل مربوط به اتحادیه، وضعیت بازار گاز و جایگزینی با سوخت‌های آلاینده مورد بررسی قرار می‌گیرد.

۴ آذر ۱۳۹۴ ۱۰:۲۳
تعداد بازدید : ۸۵۳