سرمایه‌گذاری 4 میلیارد دلاری در IT نفت و گاز

سرمایه‌گذاری 4 میلیارد دلاری در IT نفت و گاز
رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران گفت: ظرفیت‌های موجود فناوری اطلاعات کشور توان تامین نیازهای صنعت نفت و گاز را در تراز جهانی دارد و می‌تواند با مشارکت بین‌المللی، کلیه نیازهای مطرح را پاسخگو باشد.

به گزارش سرویس فناوری اطلاعات و ارتباطات خبرگزاری تسنیم، نصراله جهانگرد در چهارمین کنفرانس و نمایشگاه ICT در صنعت نفت و گاز با بیان این مطلب اظهار داشت: فناوری اطلاعات در تمامی بخش‌های فعالیتی حوزه نفت نظیر اکتشاف، استخراج، پالایش و حتی بازاریابی نقش به سزایی را بر عهده دارد.

وی ادامه داد: صنعت نفت و صنایع وابسته آن، یکی از بزرگترین بازارهای موجود برای بکارگیری ظرفیت‌های بومی فناوری اطلاعات در کشور محسوب می‌شود.

او گفت: بر اساس برآوردهای موجود، طی سال‌‌های آتی، ظرفیت سرمایه‌گذاری بین دو تا چهار میلیارد دلار در حوزه فناوری اطلاعات صنعت نفت، گاز و پتروشیمی وجود دارد.

رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران تصریح کرد: این حجم سرمایه‌گذاری فرصت بسیار مناسبی را برای فعالان و تولیدکنندگان محصولات بومی فناوری اطلاعات در کشور فراهم می‌کند به طوریکه می‌تواند توسعه اشتغال، کسب‌و‌کار و همچنین تکنولوژی را فراهم کند.

وی خاطر نشان کرد: بهره‌گیری از شرکت‌های داخلی برای پیاده‌سازی و بهینه‌سازی این فناوری در صنعت نفت، گاز و پتروشیمی موجب نهادینه شدن آن و ثروت آفرینی در کشور می‌شود.

معاون وزیر ارتباطات با اشاره به آمارهای نهادهای بین‌المللی گفت: براساس این آمارها، بیش از 84 درصد نفت دنیا در حوزه حمل‌و‌نقل استفاده می‌شود که در صورت بهره‌گیری از فناوری برای استفاده از سوخت‌های جایگزین، می‌توان زمینه استفاده بهینه‌تر این منبع خدادادی را در صنایعی نظیر پتروشیمی فراهم کرد.

وی درباره اقدام‌های صورت گرفته در حوزه توسعه زیرساخت ارتباطی مورد نیاز در کشور نیز تاکید کرد: هم‌اکنون طراحی کلان و تفصیلی زیرساختی شبکه ملی اطلاعات به پایان رسیده و شبکه کابل نوری کشور نیز در حال تکمیل است تا بتوانیم براساس قانون برنامه پنجم توسعه، ظرفیت دسترسی تا دو مگابیت را برای 60 درصد خانوارها و 100 درصد کسب‌وکارها فراهم کنیم.

او ابراز کرد: در حوزه دولت الکترونیکی نیز برنامه‌های اجرایی منسجم برای کلیه دستگاه‌ها تهیه و ابلاغ شده که با کمک آیین‌نامه اجرایی اخیر مصوب هیات وزیران، انتظار می‌رود با سرعت بیشتری خدمات برای مردم ایجاد و عرضه شود.

۴ آذر ۱۳۹۴ ۱۲:۳۶
تعداد بازدید : ۹۰۲