تایلندی ها بخشی از سهام شرکت سپسا اسپانیا در بخش پتروشیمی را می خرند

تایلندی ها بخشی از سهام شرکت سپسا اسپانیا در بخش پتروشیمی را می خرند
پیش بینی می شود با تکمیل مراحل قانونی، قرارداد واگذاری یاد شده تا نیمه اول سال 2016 میلادی تکمیل شود.

به گزارش نیپنا به نقل از پلاتس، شرکت ایندوراما ونچرز ( Indorama Ventures ) تایلند، اعلام کرد که قصد دارد همه سهام شرکت نفتی سپسا اسپانیا را در بخش های تولید ایزوفتالیک اسید خالص ( PIA )، پلی اتیلن ترفتالات ( PET ) و اسید ترفتالیک خالص ( PTA )، خریداری کند.

شرکت سپسا دارای سه مجتمع تولید ایزوفتالیک اسید خالص، پلی اتیلن ترفتالات و اسید ترفتالیک خالص به ترتیب با ظرفیت تولید 220 ، 175 و 325 هزار تن در سال، واقع در سان روکه استان کادیس اسپانیا، در مجاورت رودخانه  Guadarranque، است.

واحد تولید ایزوفتالیک اسید خالص این شرکت با ظرفیت تولید 220 هزار تن در سال، بزرگترین و تنها مجتمع تولید این محصول در اروپا و دومین تولیدکننده بزرگ ایزوفتالیک اسید در دنیا به شمار می رود.

شرکت ایندورما می گوید: این نخستین سرمایه گذاری ما در بخش تولید ایزوفتالیک اسید خالص محسوب می شود.

این محصول یک ماده اولیه مهم در تولید پلی اتیلن ترفتالات و دیگر محصولات شیمیایی در سراسر جهان است.

با تکمیل مراحل قانونی، انتظار می رود قرارداد واگذاری یادشده تا نیمه اول سال 2016 میلادی تکمیل شود.

ایندوراما یکی از بزرگترین تولیدکنندگان پلی اتیلن ترفتالات در آمریکای شمالی محسوب می شود. این شرکت با در اختیار داشتن بیش از 14000 نیرو، سالانه هفت میلیارد و 500 میلیون دلار فروش دارد. تولیدات این شرکت طیف وسیعی از پلاستیک ها، انواع فیبر و مواد شیمیایی ویژه ( specialty chemicals ) را در بر می گیرد.

سپسا یا شرکت نفت اسپانیا، یک شرکت چندملیتی فعال در صنعت نفت و گاز است که دفتر مرکزی آن در شهر مادرید اسپانیا قرار دارد. این شرکت در سال 2011 توسط شرکت سرمایه‌ گذاری نفت ابوظبی و با مبلغ 267 میلیون یورو خریداری شد. سهام شرکت سپسا در بازار بورس مادرید معامله می شود.

۷ آذر ۱۳۹۴ ۱۶:۲۹
تعداد بازدید : ۵۴۱