پتروشیمی سابک به دنبال فرصت های سرمایه گذاری در هند

پتروشیمی سابک به دنبال فرصت های سرمایه گذاری در هند
شرکت سابک در زمینه تولید مواد شیمیایی، کود، بسپار و پلاستیک، همچنین استخراج معادن و فلزات، فعالیت دارد.

به گزارش نیپنا به نقل از پلاتس، یوسف عبدالله البنیان، مدیر عامل شرکت پتروشیمی سابک عربستان سعودی، اعلام کرد: سابک به دنبال یافتن فرصت های جدید سرمایه گذاری در هند است. اما پیش از هر اقدامی نیاز داریم تا برخی قوانین سرمایه گذاری در این کشور تغییر کند.

البنیان بدون اشاره به جزئیات افزود: هند سریع ترین بازار در حال رشد در دنیاست و فرصت های سرمایه گذاری فراوانی در این کشور وجود دارد. با این حال قوانین موجود نیازمند تغییراتی برای حمایت بیشتر از سرمایه گذاران خارجی است.

او ادامه داد: میزان رشد تقاضا برای محصولات پتروشیمی در هند، 1.5 برابر رشد اقتصادی این کشور است.

آرون جیتلی، وزیر دارایی هند، نیز چندی پیش در همایش دیگری در دبی، در جمع سرمایه گذاران عنوان کرد: انتظار می رود رشد اقتصادی هند، در سال مالی2015/2016 ، با نرخ 7.3 درصد افزایش یابد و این رقم در سال بعد نیز با افزایش همراه باشد.

اگر چه سابک یکی از صادرکنندگان عمده محصولات مختلف پتروشیمی به این کشور محسوب می شود؛ اما حضور فیزیکی این شرکت در هند محدود به مراکز نوآوری ( innovation centers ) بنگلور، وادودارا، گورگان، بمبئی و پونه است.

شرکت سابک در زمینه تولید طیف وسیعی از مواد شیمیایی، کود، بسپار و پلاستیک، همچنین استخراج معادن و فلزات، فعالیت دارد. دفتر مرکزی این شرکت در شهر ریاض عربستان قرار دارد و سهام آن در بازار بورس تداول معامله می‌شود. دولت عربستان سعودی با در اختیار داشتن 70 درصد از سهام سابک، بزرگترین سهام دار آن به‌ شمار می‌آید.

۸ آذر ۱۳۹۴ ۰۹:۰۶
تعداد بازدید : ۴۳۹