پیش بینی رشد 4 درصدی تقاضای جهانی برای محصولات پتروشیمی

پیش بینی رشد 4 درصدی تقاضای جهانی برای محصولات پتروشیمی
دو سوم این تقاضا از سوی کشورهای غیرعضو سازمان همکاری اقتصادی و توسعه (OECD)، به ویژه چین و هند است.

به گزارش نیپنا به نقل از پایگاه اینترنتی کانستراکشن ویک آنلاین، بازار جهانی پتروشیمی همچنان از چشم انداز مطلوبی برخودار است و پیش بینی می شود تقاضای جهانی برای محصولات پتروشیمی، ظرف یک دهه آینده، با نرخ متوسط چهار درصد افزایش یابد.

ﺟﻰ.ﭘﻰ.ﺳﻰ.ﺍی (انجمن صنایع شیمیایی و پتروشیمی خلیج فارس) تخمین می زند که شرکت های پتروشیمی کشورهای جی سی سی (شورای همکاری خلیج فارس) در سال گذشته میلادی، 136 میلیون و 200 هزار تن محصول پتروشیمی تولید کرده و درآمدی معادل 87 میلیارد و 400 میلیون دلار داشته اند.

این انجمن همچنین می گوید: کشورهای حاشیه خلیج فارس 13 درصد از کل حجم تولیدات جهانی پتروشیمی را به خود اختصاص داده اند.

سخنرانان در دهمین همایش انجمن شیمیایی و پتروشیمیایی کشورهای حاشیه خلیج فارس تاکید کردند: با توجه به فضای جذاب سرمایه گذاری در صنعت پتروشیمی، تعهدات دولتی و رشد تقاضای جهانی در آینده، چشم انداز روشنی پیش روی بازار این صنعت قرار دارد.

عبداللطیف احمد عثمان، رئیس هیئت مدیره سازمان سرمایه گذاری های عمومی عربستان سعودی ( SAGIA )، عنوان کرد: تا 40 سال پیش، کشورهای حاشیه خلیج فارس در موقعیت کاملا متفاوتی قرار داشتند.

او ادامه داد: اگر چه این منطقه یکی از تولیدکنندگان عمده نفت دنیا به شمار می رفت؛ صنعت پتروشیمی ما از فناوری های لازم برای بهره گیری از محصولات گازی جانبی بی بهره بود. امروزه از این مواد برای تولید محصولات پایه پتروشیمی استفاده می کنیم.

عثمان افزود: ما در عربستان سعودی یک سیستم گسترده با قابلیت دریافت، تصفیه و فرآوری گاز از طریق یک شبکه انتقال گاز با خطوط لوله ای به طول بیش از4000 کیلومتر، که از ظرفیت تولیدی معادل 9 میلیارد استاندارد فوت مکعب گاز در روز برخوردار است؛ ایجاد کرده ایم.

او خاطر نشان کرد: این موضوع در طول چهار دهه گذشته انقلابی در صنعت پتروشیمی عربستان ایجاد کرده است.

۸ آذر ۱۳۹۴ ۰۹:۰۸
تعداد بازدید : ۴۷۶