مدیرعامل یک شرکت نروژی: رقابت برای حضور در صنعت نفت ایران شدید است

مدیرعامل یک شرکت نروژی: رقابت برای حضور در صنعت نفت ایران شدید است
مدیرعامل یک شرکت نروژی سطح رقابت شرکت های بین المللی برای توسعه میادین نفت و گاز ایران را بسیار سنگین توصیف کرد و گفت: ایران بهترین منطقه برای سرمایه گذاری در صنعت نفت و گاز محسوب می شود.
«بیورن اورسین هولم» مدیرعامل شرکت گلوبال جئو سرویسز (Global Geo Services) در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی ایرنا افزود: این شرکت همکاری خود با ایران را از سال 1993 شروع کرد که با اعمال تحریم ها علیه ایران، این همکاری ها متوقف شد اما اکنون با اشتیاق زیاد مایل به بازگشت به ایران هستیم. 
وی که برای شرکت درهمایش بین المللی رونمایی از مدل جدید قراردادهای نفتی ایران به تهران سفر کرده است، با تشریح همکاری های تحقیقاتی با ایران، اظهار داشت: این شرکت یک پروژه تحقیقاتی زمین شناسی در بخش ایرانی خلیج فارس و دریای عمان برای ایران اجرا کرده است که نتایج آن سال گذشته میلادی اعلام شد. 
هولم اضافه کرد: اطلاعات به دست آمده از این تحقیق نشان می دهد، ذخایر این منطقه بسیار عظیم و ریسک آن به لحاظ زمین شناسی حداقل است و این یک پتانسیل چشمگیر برای جامعه جهانی محسوب می شود. 
وی ادامه داد: شرکت گلوبال جئو سرویسز در هر دو بخش نفت و گاز می تواند با ایران همکاری کند و پیشرفته ترین فناوری های خود را به ایران بیاورد. 
شرکت گلوبال جئو سرویسز شرکت تحقیقاتی و مشاوره ای در زمین شناسی است. 
همایش بین المللی رونمایی از مدل جدید قراردادهای نفتی ایران در روزهای هفتم و هشتم آذرماه با حضور نمایندگان 137 شرکت بین المللی از کشورهای مختلف در سالن اجلاس سران برگزار شد.
این همایش با استقبال شرکت های بین المللی فعال در صنعت نفت ایران و جهان مواجه شد بطوری که شرکت های معتبر نفتی، برای اطلاع از مفاد این مدل جدید قرارداد، نمایندگانی را به تهران اعزام کردند. 
کارشناسان در نشست تخصصی این همایش که با عنوان معرفی مدل جدید قراردادهای نفتی از منظر حقوقی و قراردادی برگزار شد، جزئیات مدل جدید قراردادهای نفتی ایران(IPC) را برای نمایندگان داخلی و خارجی شرکت های نفتی تشریح کردند.
همچنین در جریان برگزاری این همایش، 52 میدان نفتی و گازی ایران با هدف جذب منابع مالی و فناوری های جدید به نمایندگان شرکت های نفتی داخلی و خارجی معرفی شدند.
۹ آذر ۱۳۹۴ ۱۱:۰۲
تعداد بازدید : ۵۴۸