نهاوندیان :اقتصاد ایران نیاز به دیوار تعرفه‌ای ندارد

نهاوندیان :اقتصاد ایران نیاز به دیوار تعرفه‌ای ندارد
رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران با تاکید بر اینکه اقتصاد ایران نیاز به دیوار تعرفه‌ای ندارد، گفت: درس بزرگ جهانی شدن و بحران‌های مالی این است که باید به توسعه منطقه‌ای اندیشید.
به گزارش خبرنگار مهر، محمد نهاوندیان امروز شنبه در حاشیه آغاز به کار اولین نمایشگاه اختصاصی سوریه در ایران گفت: نخستین نمایشگاه اختصاصی تولیدات سوریه در ایران، آغاز یک اتفاق مهم در اقتصاد دو کشور است و می‌تواند سطح مناسبات را افزایش دهد.

رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران افزود: اقتصاد ایران نیاز به دیوار تعرفه ندارد و بر این اساس علاقه مند هستیم که روابط خود با سوریه را در حوزه اقتصادی بیش از گذشته، توسعه دهیم.

وی تصریح کرد: در این میان باید آمادگی برای حضور در بازارهای جهانی و مشارکت در فعالیتهای اقتصادی بین‌المللی را تجربه کنیم. برهمین اساس، به نظر می رسد امضای موافقتنامه تجارت آزاد میان ایران و سوریه می‌تواند تمرینی برای توسعه فعالیتهای مشترک در فضای جهانی باشد.

به گفته نهاوندیان، حمایت از تولید پایدار باید با جدیت از سوی دو کشور ایران و سوریه دنبال شود و این امر نیز به جز تجارت حاصل نمی‌‎شود، این در شرایطی است که هیچ کس از پشت دیوارهای تعرفه‌ای، در مورد گسترش تجارت سخن نمی‌گوید بلکه باید این موضوع را در توسعه روابط مدنظر قرار داد.

وی اظهار داشت: درس بزرگ جهانی شدن و بحران مالی این است که در مرحله دوم جهانی شدن باید به توسعه منطقه‌ای اندیشید، این در شرایطی است که نمی‌توان خوشبینانه سیاست‌های اقتصاد ملی را به امید حل مشکلات توسط بازارهای بین‌المللی به تعویق انداخت و ازسویی خود را در مقابل مشکلات بین‌المللی بی سپر قرار داد.

رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران، راه‌حل توسعه همکاری‌های منطقه‌ا‌ی میان دو کشور را موافقتنامه تجارت آزاد دانست و گفت: فایده این موافقتنامه، دسترسی دو کشور به بازارهای جدید است.

۹ اردیبهشت ۱۳۹۱ ۲۲:۲۰
تعداد بازدید : ۸۸۵