ادامه روند رو به رشد بازار جهانی آلفا الفین ها

ادامه روند رو به رشد بازار جهانی آلفا الفین ها
نوسان قیمت مواد خام کلیدی شامل اتیلن و قوانین زیست محیطی سختگیرانه برای کاهش انتشار گاز دی اکسید کربن، از چالش های عمده پیش روی این بازار به شمار می رود.

به گزارش نیپنا به نقل از پایگاه اینترنتی انرژی گلوبال، بر اساس گزارش جدید Radiant Insight ، پیش بینی می شود ارزش بازار جهانی آلفا الفین ها تا سال 2020به 10 میلیارد و 700 میلیون دلار برسد.

برآوردها نشان می دهد تقاضای فزاینده برای پلی اتیلن که در تولید پلاستیک ها کاربرد دارد؛ کمک شایانی به رشد بازار این محصولات خواهد کرد. از طرفی انتظار می رود گسترده تر شدن کاربرد فیلم های محافظتی ( protective films ) در کشاورزی برای کاهش هوازدگی و فرسایش خاک و فیلم های محافظ در برابر اشعه ماورای بنفش، به افزایش تقاضا دامن بزند.

همچنین افزایش تقاضا برای پلی آلفا الفین که در تولید روانکارهای مصنوعی مورد استفاده برای محافظت از موتور در برابر سایش کاربرد دارد؛ عامل دیگر رشد بازار است.

به علاوه رشد تقاضا برای نفت مصنوعی که در مواردی نظیر اکتشاف، تولید ( E&P ) و حفاری به کار می رود؛ به تقویت شرایط بازار کمک می کند.

با این همه، موضوعاتی از قبیل نوسانات قیمتی مواد خام کلیدی شامل اتیلن و قوانین زیست محیطی سختگیرانه برای کاهش انتشار گاز دی اکسید کربن، از چالش های عمده پیش روی این بازار به شمار می رود.

اما تعداد رو به افزایش سرمایه گذاری ها برای تولید آلفا الفین های پایه زیستی ( bio-based alpha olefins )، مسیری تازه پیش روی تولیدکنندگان این محصولات قرار داده است.

هگزن با در اختیار داشتن بیش از 23 درصد از سهم بازار در سال 2013 ، پرمصرف ترین ماده در میان این گروه از محصولات بود و انتظار می رود در بلند مدت (تا سال 2020 ) نیز همچنان بیشترین حجم مصرف را به خود اختصاص دهد. این محصول در تولید پلی اتیلن سنگین ( HDPE ) و پلی اتیلن سبک خطی (LLDPE ) کاربرد دارد.

۹ آذر ۱۳۹۴ ۱۳:۵۹
تعداد بازدید : ۵۳۹