قوانین گمرگی بازنگری شود/باید همسو با اقتصاد مقاومتی گام برداشت

قوانین گمرگی بازنگری شود/باید همسو با اقتصاد مقاومتی گام برداشت
عضو هیات مدیره اتحادیه صادرکنندگان فرآورده های نفتی ایران قوانین دست و پاگیر سبب شده که صادرات فرآورده‌های نفتی کاهش یابد گفت: برای احیا بازارهای از دست رفته باید موانع موجود در کشور برداشته شود.
به گزارش خبرگزاری اوپکس احمد ابوترابی عضو هیات مدیره اتحادیه صادرکنندگان فرآورده های نفتی ایران در گفتگو باخبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اینکه اتحادیه صادرکنندگان در حوزه صادرات به دلیل برخی از قوانین با مشکل مواجه است اظهار داشت: برای گذر از موانع صادراتی باید دولت حمایت اساسی داشته باشد چرا که قوانین دست و پاگیر سبب شده که صادرات فرآورده‌های نفتی کاهش یابد.

وی، نرخ‌گذاری نامناسب فرآوردههای نفتی از سوی بخش دولتی و بورس، دریافت عوارض نوسازی از واحدهای پایین دستی، عدم وجود سیاست تک نرخی ارز، تغییرات تعرفه گمرگی در کشورهای مقصد در زمان کوتاه، خام فروشی را از جمله موانع صادراتی عنوان کرد و گفت: گمرگ هنوز نتوانسته قراردادی برای جابجایی کالا با کشورهای منطقه منعقد کند.

ابوترابی ادامه داد: برای دوران پساتحریم باید با برنامه وارد شد تا بازارهای از دست رفته را احیا کنیم چرا که ایران توانایی رقابت در عرصه‌های بین‌المللی را دارد.

وی خاطرنشان کرد: برای احیا بازارهای از دست رفته باید موانع موجود در کشور برداشته شود در غیراینصورت به اهداف مورد نظر برای گسترش صادرات در بازارهای منطقه نخواهیم رسید.
۱۰ آذر ۱۳۹۴ ۱۱:۰۰
تعداد بازدید : ۵۷۹