سهم پتروشیمی در صادرات غیرنفتی از 44 به 46 درصد می رسد

سهم پتروشیمی در صادرات غیرنفتی از 44 به 46 درصد می رسد
مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران از افزایش سهم صنایع پتروشیمی درصادرات غیرنفتی کشور در سال جاری خبرداد و گفت:بابه مدار آمدن گاز فازهای جدید پارس جنوبی و تامین خوراک واحدهای پتروشیمی و افزایش تولید، سهم این صنعت در صادرات غیر نفتی از 44 درصد به 46 درصد افزایش می یابد.

'عبدالحسین بیات' روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی ایرنا، در خصوص تامین خوراک مایع برخی واحدهای پتروشیمی گفت: تنها خوراک مایع مجتمع پتروشیمی خوزستان که حجم آن نیز قابل توجه نیست از خارج وارد می شود.

وی در مورد نرخ خوراک واحدهای پتروشیمی گفت: ستاد هدفمندی یارانه ها یا هیات دولت، باید در مورد قیمت خوراک این واحدها تصمیم گیری کنند.

بیات با اشاره به جهت گیری مجلس در قانون هدفمندی یارانه ها در راستای تشویق سرمایه گذاری در حوزه های پتروشیمی، پالایشگاهی و صنایع، تاکید کرد: جهت گیری در بخش تولید باید تشویقی باشد، پتروشیمی هم یک حوزه تولیدی است و در سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی باید از صنعت پتروشیمی که مصداق این شعار است، حمایت شود.

معاون وزیرنفت در امور پتروشیمی پیش از این گفته بود: در سال گذشته برخی واحدهای پتروشیمی با مشکل خوراک مواجه شدند، اما در سال 1391 خوراک گاز طبیعی مورد نیاز واحدهای پتروشیمی با بهره برداری از فاز 12 پارس جنوبی و نیز وارد مدار شدن گاز تولیدی فازهای 15 و 16، 17 و 18 به تدریج تامین خواهد شد.

۹ اردیبهشت ۱۳۹۱ ۲۲:۲۳
تعداد بازدید : ۱,۰۵۱