برنامه رقابت با امارات در بازار بانکرینگ خلیج فارس

برنامه رقابت با امارات در بازار بانکرینگ خلیج فارس
عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: در مدل قراردادهای جدید نفتی باید مشوق های لازم برای جذب سرمایه گذاری وجود داشته باشد البته بطور طبیعی حفظ منافع ملی یک اولویت اساسی است که باید در انعقاد قرارداد لحاظ شود.
جلیل جعفری بنه خلخال عضو کمیسیون انرژی مجلس در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان با اشاره به اینکه ایجاد امنیت برای سازندگان و سرمایه گذاران در داخل تقویت شود اظهار داشت: شفافیت در اجرای قراردادها و ایجاد امنیت سرمایه گذاری نگرانی را در بین صنعتگران داخلی و خارجی کاهش می دهد و باعث می شود که سازندگان با اعتماد کامل وارد عرصه فعالیت در این صنعت شوند.

وی تاکید کرد:مجلس در کمیسیون انرژی کمیته ساخت داخل را به شدت دنبال می کند و اجازه نمی دهد سازندگان داخلی به فراموشی سپرده شوند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس افزود: مدل جدید قراردادهای نفتی باید به گونه ای باشد که قواعد حقوق بین الملل در دستور کار قرار گیرد.

وی ادامه داد: لزوم شفاف شدن بیشتر قراردادهای نفتی و انتقال تکنولوژی به کشور از دیگر موضوعات مهمی است که ایجاب می شود در مدل جدید قراردادهای نفتی لحاظ شود.

این نماینده در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در مدل قراردادهای جدید نفتی باید مشوق های لازم برای جذب سرمایه گذاری وجود داشته باشد البته بطور طبیعی حفظ منافع ملی یک اولویت اساسی است که باید در انعقاد قرارداد لحاظ شود.

حعفری ادامه داد: بخش خصوصی که در دوران تحریم پایدار ماند و مقاومت کرد باید در دوران پساتحریم تقویت شود نه اینکه کسانی در خارج از کشور و دلالان تحریم بخواهند از این شرایط استفاده کنند.

وی خاطرنشان کرد: مهم ترین اصل در دوران پساتحریم این است که به جای واردات، فناوری را وارد کشور کنیم و از این امکان برای ارتقای فناوری و بهینه سازی مجموعه های تولیدی استفاده کنیم.
۱۰ آذر ۱۳۹۴ ۱۰:۲۵
تعداد بازدید : ۴۹۷