ایران میزبان بزرگان پتروشیمی جهان

ایران میزبان بزرگان پتروشیمی جهان
فعالان صنعت پتروشیمی ایران و جهان در دوازدهمین همایش بین المللی صنعت پتروشیمی ایران گرد هم می آیند تا با بررسی وضع کنونی این صنعت، آخرین دستاوردهای علمی و فنی خود را ارائه کنند.

تهران 22 و 23 آذر ماه امسال مطابق با 13 الی 14 دسامبر 2015 میزبان بزرگان صنعت پتروشیمی جهان است و قرار است این رویداد مهم بین المللی در مرکز همایش های بین المللی صدا و سیما – تهران با شرکت حدود 1300 شرکت کننده ایرانی و خارجی برگزار شود.

همایش صنعت پتروشیمی پتروشیمی از ابتدا با هدف ایجاد زمینه های لازم برای حضور فعالان بخش های مختلف صنعت پتروشیمی و معرفی توانمندی های این صنعت در ایران پایه گذاری شد و امسال نیز این همایش به دنبال کسب دستاوردهای مختلفی از قبیل جذب سرمایه گذاری های جدید، انتقال دانش فنی و فناوری های روز جهان و نیز بررسی آینده بازارهای متانول و نیز پروپیلن است.

همچنین بر اساس برنامه ریزی های انجام شده، تکمیل زنجیره ارزش و بهره برداری از طرح های توسعه ای باقی مانده، مورد بحث و تبادل نظر کارشناسان ایرانی و خارجی قرار خواهد گرفت و باید  گفت که انتقال دانش فنی و تحلیل بازار دو رویکرد همایش امسال  خواهد بود .

بدون تردید این همایش که به سبک و رویه نشست داوس برگزار می شود یکی از معتبرترین گردهم آیی ها در سطح جهان بشمار می رود که فعلان صنعت پتروشیمی مسائل کلیدی و چالشهای مختلف را مورد بحث و بررسی قرار دهند و به ویژه اکنون با توجه به فضای جدید به وجود آمده در کشور و تمایل شرکتهای خارجی برای بازگشت به ایران، IPF می تواند برای صنعت پتروشیمی ایران بهترین فرصت جهت معرفی طرح های توسعه ای و تبیین هدف های آتی باشد.

صنعت پتروشیمی ایران در مسیر رشد و توسعه خود توانسته است دستاوردهای ارزشمندی را در طول بیش از ٥٠ سال عمر خود به دست آورد و به دلیل وجود زیرساخت های مناسب در صورت جذب سرمایه گذاری های جدید و افزایش ظرفیت تولید می توانیم حضور جدی تری در بازارهای جهانی داشته باشیم.

ایران به عنوان دومین قدرت پتروشیمی در منطقه خاورمیانه حدود ٢٥ درصد از تولید محصولات پتروشیمی را در اختیار دارد و با توجه به طرح های توسعه ای که امسالو سال آینده وارد مدار تولید خواهند شد سهم این صنعت در بازارهای داخلی و بین المللی افزایش خواهد یافت که با یک استراتژی جامع می توان بسیاری از بازارهای بین المللی را نیز کسب کرد.

همزمان با لغو تحریم های اعمال شده علیه صنعت پتروشیمی ایران و با توجه به فضای مثبت پدید آمده در عرصه دیپلماسی،با برنامه ریزی های انجام شده، تنوع  تولید محصولات و مقاصد جدید صادراتی به عنوان ٢ راهبرد مهم در صنعت پتروشیمی در دستور کار قرار دارد و در حال حاضر همزمان با افزایش علاقه مندی و تمایل برای سرمایه گذاری و انتقال دانش فنی، تقاضاها از سراسر جهان برای خرید محصولات پتروشیمی ایران نیز در حال افزایش است.

یکی از اهداف صنعت پتروشیمی ایران در افق ١٤٠٤دستیابی به مقام اول منطقه در صنعت پتروشیمی است که با توجه به دانش فنی موجود و تلاش متخصصان ایرانی و وجود نیوز انسانی کار آمد و پویا رسیدن به این هدف ممکن خواهد شد.

بر اساس برنامه ریزی های انجام شده افزایش تنوع و ارتقای کمی و کیفی محصولات تولیدی از سوی مجتمع های پتروشیمی برای حضور در بازارهای داخلی و خارجی از راهبردهای فعالیت در صنعت پتروشیمی ایران است.

کارشناسان انرژی اعتقاد دارند که صادرات محصولات پتروشیمی ایران با برطرف شدن موانع موجود افزایش خواهد یافت و با پایان تحریم های غیرقانونی علیه صنعت پتروشیمی ایران، مذاکره شرکت ملی صنایع پتروشیمی و مجتمع های پتروشیمی با مشتریان بین المللی فرآورده های پتروشیمی ایران به صورت جدی تر پیگیری خواهد شد و از سوی دیگر شرکت ها پتروشیمی با بازاریابی های جدید در تلاش هستند تا یک بار دیگر افزون بر تامین نیاز داخل، حضوری فعال در عرصه بین المللی داشته باشند.

همایش بین المللی صنعت پتروشیمی ایران امسال در حالی برگزار خواهد شد که در یازده دوره گذشته دستاوردهای مطلوبی را به همراه داشته و امسال نیز دوازدهمین دوره این همایش در زمانی برگزار می شود که ما حجم و ارزش تولید محصولات پتروشیمی ایران در مدار افزایش حرکت می کند.

باید در نظر داشت که این همایش امکان تعامل سازنده با همه شرکتهای ایرانی و خارجی عرضه کننده فناوری های نوین و صاحبنظران را فراهم می آورد.

تلاش این همایش طی سالهای گذشته بر این بوده که فرصت مناسبی برای تبادل اطلاعات میان نقش آفرینان این صنعت ارزش آفرین ایجاد کند تا دستاوردهای این بخش در اختیار تولیدکنندگان و فعالان این صنعت قرار گیرد.

همایش بین المللی پتروشیمی ایران، در یازده دوره پیشین، در واقع فرصتی برای ارتقا و توسعه ارتباطات تخصصی با هدف افزایش هماهنگی بین بازیگران کلیدی صنعت و بازنگری در آرایش راهبردی نیروهای موثر بر آن بوده است؛ تا به این وسیله شاهد افزایش اثربخشی و کارآیی مجموعه فعالیت های جاری صنعت باشیم.

همایش بین المللی صنعت پتروشیمی ایران (IPF) همزمان با شکوفایی فرآیند دیپلماسی، مقارن با ٥٠ سال تلاش در صنعت پتروشیمی ایران و هماهنگ با دیپلماسی انرژی وزارت نفت با حضور بزرگان پتروشیمی ایران و جهان، به میزبانی شرکت ملی صنایع پتروشیمی  به مدت ٢ روز برگزار می شود.

ترسیم آینده ای روشن برای صنعت پتروشیمی ایران یک حقیقت است و امروز بزرگان صنعت پتروشیمی جهان بر این اعتقاد هستند که انتظار آینده روشن و موفق برای صنعت پتروشیمی ایران تنها یک ایده نیست بلکه یک حقیقت غیر قابل انکار است و کشورمان می تواند در جمع بزرگان پتروشیمی جهان قرار گیرد.

۱۰ آذر ۱۳۹۴ ۱۵:۰۵
تعداد بازدید : ۶۵۰