مشتری چینی نفت ایران با یک شرکت دیگر ادغام شد

مشتری چینی نفت ایران با یک شرکت دیگر ادغام شد
کابینه چین در قالب طرح تقویت بنگاه های اقتصادی دولتی این کشور با هدف افزایش رقابت پذیری، با ادغام شرکت تجارت نفتی ژوهای ژنرونگ و گروه نام کوونگ موافقت کرد.
ه گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، کابینه چین در قالب طرح تقویت بنگاه های اقتصادی دولتی با هدف افزایش رقابت پذیری، با ادغام شرکت تجارت نفتی ژوهای ژنرونگ و گروه نام کوونگ موافقت کرد.
مقامات صنعت نفت گفتند، این ادغام می تواند جایگاه مالی ژوهای ژنرونگ را برای معامله نفت ایران ارتقا دهد.
کمیسیون دولتی نظارت و مدیریت دارایی ها با انتشار یک بیانیه یک خطی  در سایت اینترنتی خود، موافقت خود با این ادغام را اعلام کرد. سخنگوی شرکت ژوهای ژنرونگ گفت، جزئیات تجدید ساختار و زمان تکمیل این ادغام تکمیل نشده است.
یک تاجر بلندپایه نزدیک به ژنرونگ گفت: «این ادغام می تواند حداقل به ژنرونگ کمک کند برای تجارت نفتی، منابع مالی بیشتری از بانک ها بگیرد.»
منابع آگاه گفتند، اولین بار ادغام این دو شرکت بیش از یک سال قبل پیشنهاد شده بود.
گروه دولتی نام کوونگ بر اساس اطلاعاتی که در سایت اینترنتی آن درج شده، در زمینه املاک، حمل و نقل، مسافرت و همچنین تجارت گاز و پتروشیمی فعالیت دارد.
ژوهای ژنرونگ، بر اساس قراردادهای سالیانه منعقده با تهران، روزانه حدود 240 هزار بشکه نفت خام از ایران وارد می کند، که معادل حدود 4 درصد کل واردات نفت چین است.
منابع نزدیک به ژوهای ژنرونگ گفتند، این ادغام همچنین شرکت گوانگ دونگ ژنرونگ انرژی را که در زمینه تجارت نفت و کالاهای دیگر فعالیت دارد، زیر چتر این شرکت ادغام شده بزرگ در خواهد آورد.
به گفته مقامات شرکت گوانگ دونگ ژنرونگ، 44.3 درصد سهام این شرکت متعلق به ژوهای ژنرونگ است.
۱۰ آذر ۱۳۹۴ ۱۵:۰۹
تعداد بازدید : ۵۳۸