خبرگزاری فرانسه: بازار نفت منتظر تصمیم ایران است

خبرگزاری فرانسه: بازار نفت منتظر تصمیم ایران است
خبرگزاری فرانسه روز سه شنبه نوشت: بازار نفت آسیا در حال حاضر راکد مانده است و منتظر تشکیل نشست سازمان کشورهای صادرکننده نفت - اوپک - و اعلان تصمیم گیری ایران در مورد افزایش تولید نفت خام خود است.
خبرگزاری فرانسه نوشت: بهای نفت خام صبح روز سه شنبه در بازارهای آسیا افزایش یافت، اما بازار همچنان نگران افزایش عرضه است و به نظر نمی رسد روش های اصلاحی سازمان کشورهای صادرکننده نفت - اوپک - چاره ساز این وضعیت باشد.
صبح روز سه شنبه در بازارهای مبادلات الکترونیک آسیا، قیمت نفت خام سبک شیرین برای تحویل در ژانویه با 33 سنت افزایش به 41 دلار و 94 سنت در هر بشکه رسید.
همچنین قیمت هر بشکه نفت خام دریای «برنت» که شاخص نفت خام اروپا است نیز برای تحویل در ماه ژانویه با 23 سنت افزایش به 44 دلار و 79 سنت در هر بشکه رسید.
تحلیلگران نفتی عنوان می کنند که قیمت نفت خام همچنان پایین است، زیرا سرمایه گذاران منتظر هستند ببینند که «اوپک» تغییرات لازم را در تولید ایجاد می کند.
به گفته کارشناسان نفتی، بازار در حال حاضر راکد است و منتظر تشکیل نشست «اوپک» است. قرار است در این نشست، ایران اهدافش را برای افزایش تولید نفت اعلام کند.
خبرگزاری فرانسه نوشت: با چشم انداز رفع تحریم ها، ورود ایران به بازاری که هم اینک هم بیش از حد در دریای تولید غرق است، اتفاق خوشایندی برای بهای نفت نیست. نفت از سال 2014 تاکنون 60 درصد از ارزش خود را از دست داده است.
دیگر علامت ناامید کننده بازار، رکود در تولید صنعتی چین است که آمار آن صبح سه شنبه منتشر شد. تولید صنعتی چین در ماه نوامبر کندترین شتاب خود را در مدت سه سال گذشته تجربه کرد.
این مشکل، خبر از تنگی نفس دومین اقتصاد بزرگ جهان و نخستین مصرف کننده انرژی کره زمین می دهد.
طبق اعلام اداره ملی آمار سنگاپور، شاخص رسمی مدیریت خرید که شاخص اصلی فعالیت است به میزان 6/49 است که از سطح پیش بینی شده اقتصاددانان پایین تر است.
شاخص بالاتر از 50، علامت پیشرفت فعالیت صنعتی است.
دوشنبه شب گذشنه در بازار مبادلات نیویورک، «نیمکس»، قیمت نفت خام سبک شیرین به میزان شش سنت کاهش یافت و به 65/41 دلار رسید.
دوشنبه شب در بازار لندن نیز قیمت نفت خام برنت 25 سنت کاهش یافت و به 61/44 دلار در بازار مبادلات بین قاره ای رسید.
۱۰ آذر ۱۳۹۴ ۱۵:۳۵
تعداد بازدید : ۴۴۳