صادرات گاز مایع ایران آزاد شد/ صادرات ۸ میلیارد دلار پتروشیمی

صادرات گاز مایع ایران آزاد شد/ صادرات ۸ میلیارد دلار پتروشیمی
یک مقام مسئول با اشاره به رفع محدودیت‌های پیش روی صادرات گاز مایع، اعلام کرد: از ابتدای سال‌جاری بیش از ۸ میلیارد دلار محصول پتروشیمی از ایران صادر شده است.

علی محمد بساق‌زاده در گفتگو با مهر با بیان اینکه از ابتدای سال‌جاری تاکنون حدود ۳۱ میلیون تن محصول پتروشیمی و فرآورده پلیمری در ایران تولید شده است، گفت: در این مدت میزان تولید محصولات پتروشیمی نسبت به ظرفیت اسمی ٧٤ درصد و نسبت به مدت مشابه سال قبل سه درصد افزایش داشته است.

مدیر کنترل تولید شرکت ملی صنایع پتروشیمی با اعلام اینکه از ابتدای سال‌جاری تاکنون میزان فروش داخلی محصولات پتروشیمی حدود ۹.۵ میلیون تن بوده است، تصریح کرد: در این مدت بیش از ۱۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تن انواع محصولات پتروشیمی به بازارهای جهانی صادر شده است.

این مقام مسئول با اشاره به رشد ۸ درصدی حجم صادرات محصولات پتروشیمی ایران در سال‌جاری، اظهار داشت: ارزش صادرات محصولات پتروشیمی ایران بالغ بر ۸ میلیارد دلار برآورد می شود.

وی با یادآوری اینکه پیش بینی می شود تا پایان سال جاری حدود ۴۶ میلیون تن انواع محصول پتروشیمی در کشور تولید و عرضه شود، تاکید کرد: قطعا تا پایان سال جاری یک رکورد جدید در تولید محصولات پتروشیمی در کشور به ثبت خواهد رسید.

بساق زاده همچنین در پاسخ به پرسش مهر در خصوص آخرین وضعیت صادرات گاز مایع مجتمع های پتروشیمی توضیح داد: بیشترین محدودیت و تحریم‌ها به منظور صادرات گاز مایع در سال ۱۳۹۱ وجود داشت اما عملا از اواخر سال ۹۲ با خرید کشتی های جدید حمل گاز مایع مشکلات صادرات این محصول به حداقل کاهش یافت.

مدیر کنترل تولید شرکت ملی صنایع پتروشیمی با بیان اینکه هم اکنون هیچ گونه مشکلی برای صادرات گاز مایع وجود ندارد، خاطرنشان کرد: در شرایط فعلی صادرات این محصول بدون محدودیتی در حال انجام است.

۱۴ آذر ۱۳۹۴ ۰۹:۱۰
تعداد بازدید : ۶۱۱