واگذاری ساخت مجتمع پلی پروپیلن پتروناس به کنسرسیوم ایتالیایی-چینی

واگذاری ساخت مجتمع پلی پروپیلن پتروناس به کنسرسیوم ایتالیایی-چینی
شرکت پتروناس انتظار دارد این مجتمع پلی پروپیلن تا ماه آوریل سال 2019 به بهره برداری برسد.

به گزارش نیپنا به نقل از پایگاه تخصصی پلاست مارت، گروه پتروناس کمیکالز مالزی به تازگی قرارداد خدمات مهندسی ساخت یک مجتمع تولید پلی پروپیلن به ارزش 482 میلیون دلار را به کنسرسیومی به مدیریت گروه مایره تکنی مونت ( Maire Tecnimont ) ایتالیا واگذار کرد.

مایره تکنی مونت قرار است با مشارکت شرکت مهندسی و پیمانکاری Huanqiu که یکی از زیرمجموعه های شرکت ملی نفت چین به شمار می رود؛ دو واحد تولید پلی پروپیلن با ظرفیت 900 هزار تن در سال احداث کند.

گروه مایره تکنی مونت در بیانیه ای جداگانه اعلام کرد: کنسرسیوم شکل گرفته متعهد به تامین خدمات مهندسی، تجهیزات، تهیه مواد، ساخت و راه اندازی اولیه مجتمع پلی پروپیلن پتروناس است.

این مجتمع در مجاورت تاسیسات عظیم پتروشیمی شرکت پتروناس واقع در ایالت جوهور مالزی در جنوب این کشور احداث می شود. تحلیلگران پیش بینی می کنند که این شرکت ظرف چند ماه آینده تعداد بیشتری از این قبیل قراردادها را تحت پروژه توسعه مجموعه یکپارچه پالایشگاهی و پتروشیمی پتروناس، موسوم به راپید (RAPID )، به شرکت های خارجی واگذار کند.

پروژه راپید پتروناس با در اختیار داشتن یک بندر آب عمیق ( deep-water port ) و تاسیسات پتروشیمی و واردات گاز، فراتر از یک مجموعه یکپارچه صنعتی است. 

این مجموعه همچنین میزبان تعدادی مجتمع تولید محصولات پلیمری و پتروشیمی با ظرفیت تولید بیش از سه میلیون تن مشتقات و محصولات ویژه خواهد بود.

احداث واحدهایی به ارزش کلی 14 میلیارد دلار در پروژه راپید، در راستای هدف پتروناس کمیکالز برای توسعه ظرفیت تولید محصولات شیمیایی ویژه که از حاشیه سود بالاتری نسبت به دیگر محصولات پایین دستی برخوردارند؛ صورت می گیرد.

۱۴ آذر ۱۳۹۴ ۱۶:۱۷
تعداد بازدید : ۸۴۵