ظرفیت تولید پتروشیمی PTT تایلند هفت درصد افزایش می یابد

ظرفیت تولید پتروشیمی PTT تایلند سال آینده میلادی با توجه به برنامه ریزی های انجام شده افزایش خواهد یافت.

به گزارش نیپنا به نقل از پایگاه تخصصی پلاست مارت، مقامات شرکت پی تی تی گلوبال کمیکال (PTT Global Chemical ) اعلام کردند: انتظار داریم ظرفیت تولید سالانه محصولات این شرکت پتروشیمی در سال 2016 ، هفت درصد نسبت به رقم فعلی هشت میلیون و 750 هزار تن در سال جاری میلادی افزایش یابد.

بیشتر این افزایش، به توسعه ظرفیت تولید اتیلن و محصولات آروماتیکی شرکت پی تی تی گلوبال برمی گردد.

سوپاتنه پانگ پان می چائو، مدیر اجرایی این شرکت، به تازگی عنوان کرد: شرکت پی تی تی گلوبال به عنوان بزرگترین تولیدکننده محصولات پتروشیمی تایلند، در حال افزایش ظرفیت تولید پاراکسیلن، اتیلن اکساید و فنول خود به ترتیب تا 115 ، 90 و 250 هزار تن در سال است.

این شرکت که زیرمجموعه شرکت نفت و گاز تایلندی پی تی تی در حوزه پتروشیمی محسوب می شود؛ همچنین اعلام کرد که قصد دارد تا اواسط سال 2016 ، جزئیاتی درباره پروژه احداث یک مجموعه پتروشیمی در ایالات متحده به ارزش پنج میلیارد و 700 میلیون دلار منتشر کند.

دفتر مرکزی شرکت پی تی تی در بانکوک تایلند واقع است و عمده سهام آن در اختیار دولت این کشور قرار دارد. این شرکت مالک شبکه گسترده‌ای از خطوط لوله دریایی انتقال گاز در خلیج تایلند است؛ و شبکه‌ای از پایانه‌های ال پی جی را در سراسر تایلند اداره می کند.

از دیگر فعالیت های شرکت پی تی تی می توان به تولید برق، تولید و عرضه محصولات پتروشیمی، اکتشاف و تولید نفت خام و گاز طبیعی و خرده فروشی بنزین اشاره کرد.

۱۴ آذر ۱۳۹۴ ۱۶:۱۸
تعداد بازدید : ۹۲۸