تأکید بر استفاده از ظرفیت‌های همایش IPF

تأکید بر استفاده از ظرفیت‌های همایش IPF
رئیس کمیته نفت و گاز کمیسیون انرژی گفت: برای تحقق اهداف برنامه‌های بالادستی باید از همایش‌های مانندIPF بیشترین استفاده را کرد .

نادر فریدونی در گفتگو با خبرنگار نیپنا، درباره همایش بین‌المللی صنعت پتروشیمی ایران که هفته آینده در تهران برگزار خواهد شد گفت: در این همایش فعالان صنعت پتروشیمی مسائل کلیدی و مهم صنعت پتروشیمی و صنایع وابسته را مورد بررسی دقیق  قرار می‌دهند .

عضو کمیسیون انرژی افزود: IPF می‌تواند برای صنعت پتروشیمی ایران بهترین فرصت جهت معرفی دستاوردهای کشورمان در این صنعت و همچنین طرح‌های توسعه‌ای و جذب سرمایه‌گذاری باشد .

وی بابیان این‌ که حضور ایران در بازارهای جهانی پتروشیمی زمانی تقویت می‌شود که تولید محصولات آن افزایش یابد، افزود: با توجه به طرح‌های توسعه‌ای در دست اجرا، سهم محصولات پتروشیمی در بازارهای داخلی و بین‌المللی افزایش خواهد یافت .

این نماینده مجلس با تأکید بر تحقق اهداف سند چشم‌انداز 1404 در حوزه صنایع مادر مانند پتروشیمی افزود: باید از این همایش‌ها برای توسعه صنایع پتروشیمی حداکثر استفاده را کرد .

وی استفاده از توان ملی و ساخت داخل را اولویت دانست و گفت: در زمینه رشد و جذب سرمایه‌گذاری باید سیاست‌های اقتصاد مقاومتی سرلوح برنامه‌ها باشد .   

فریدونی با تاکید بر رفع تنگناهای پتروشیمی های در دست اقدام افزود: تکمیل پروژه های نیمه تمام مانند پتروشیمی اتلین مرکزی و خط اتلین غرب ضروری است.

۱۴ آذر ۱۳۹۴ ۱۶:۲۰
تعداد بازدید : ۹۴۰