حضور 25 کشور در بزرگترین رویداد صنعت پتروشیمی ایران

حضور 25 کشور در بزرگترین رویداد صنعت پتروشیمی ایران
دوازدهمین همایش صنعت پتروشیمی ایران (IPF) هفته آینده با حضور نمایندگان شرکتهای ایرانی و خارجی فعال در این صنعت برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار نیپنا، معاون مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی امروز شنبه ( چهاردهم آذرماه) در نشست خبری اظهار کرد: این همایش که جزو مهمترین همایش های جهان در عرصه پتروشیمی است 22 و 23 آذر ماه در مرکز همایش های بین المللی صدا و سیما برگزار می شود.

محمدحسن پیوندی با تاکید براین که دوازدهمین همایش IPF در اواخر سال 2015 و با مشاهده نتایج توافق ایران با گروه 5+1 برگزار می شود، گفت: تا این لحظه 368 شرکت ایرانی و 165 نفر از 97 شرکت خارجی از 25 کشور جهان اعلام حضور در همایش کرده اند.

وی افزود: در آئین افتتاحیه این همایش، معاون اول رئیس جمهور، وزرای امور خارجه، نفت و معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی شرایط جدید ایران در عرصه اقتصادی و سیاسی و نحوه تعامل ایران با سرمایه گذاران خارجی را در فضای بین المللی جدید تشریح خواهند کرد.

معاون مدیرعامل پتروشیمی افزود: افزون بر شرکتهای خارجی که از 25 کشور جهان از جمله استرالیا، جمهوری آذربایجان، بلژیک، کانادا، چین، فرانسه ، انگلیس، آلمان، هلند، قطر، روسیه، کره جنوبی، ترکیه، هند، انگلیس، آمریکا و اسپانیا حضور دارند 368 شرکت ایرانی نیز در این رویداد بزرگ شرکت دارند.

وی با اشاره به این که این همایش همواره در فصل بهار برگزار می شد افزود: این بار تصمیم گرفتیم تا زمان همایش را به بعد از توافق هسته ای موکول کنیم و ارتقای معنا دار کمیت و کیفیت شرکت کنندگان خارجی نشان دهنده جدی بودن طرفهای خارجی برای حضور در بازار ایران و درستی تصمیم برگزار کنندگان همایش است.

پیوندی با اشاره به این که هیئت های مختلف خارجی که در این اواخر به ایران سفر کردند، همگی به صنعت پتروشیمی ایران توجه ویژه داشتند، گفت: علت این امر ظرفیت توسعه پتروشیمی ایران است که در جهان منحصر به فرد محسوب می شود. از سوی دیگر مواد اولیه در دسترس در ایران چه از لحاظ خوراک های گازی و چه مایع، بی همتا است و افزون بر این ، صنعت نفت ایران 100 سال تجربه را در کارنامه خود دارد.

 وی با تاکید بر این که همایش IPF همواره با هدف جذب سرمایه گذاری برگزار شده است، گفت: IPF یکی از دروازه های ورود سرمایه گذاری خارجی به صنعت پتروشیمی خواهد بود.

معاون مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با تاکید بر این که ایران امنیت منحصربه فرد است تصریح کرد: این موضوع باعث می شود که سرمایه گذاری ها در صنعت پتروشیمی در خاورمیانه به سمت ایران سوق داده شوند.

وی با اشاره به سرمایه گذاری سنگین چین روی الفین ها، اظهار کرد: مساله صرفه اقتصادی برای چین درزمینه تامین متانول از ایران یا تولید آن از ذغالسنگ، در آینده مورد بحث خواهد بود. از سوی دیگر شیل گس درصدد صادرات اتان به اروپا و خاور دور (چین و ژاپن) است که برای نخستین بار اتفاق می افتد و این اقدام روی بازارال.ان.جی. تاثیر می گذارد بنابراین اقتصاد شکننده الفین ها را پیش رو داریم.

۱۴ آذر ۱۳۹۴ ۱۶:۲۶
تعداد بازدید : ۹۰۲