بارگیری پایه سکوی میدان نفتی فروزان فردا آغاز می شود

بارگیری پایه سکوی میدان نفتی فروزان فردا آغاز می شود
عملیات بارگیری جکت F2-A میدان نفتی فروزان فردا (10 اردیبهشت) انجام و تا پایان اردیبهشت امسال در دریا نصب می شود.
 

معاون مهندسی و تامین شرکت مهندسی و ساخت تاسیسات دریایی در گفت و گو با خبرنگار شانا، با اعلام این خبر تصریح کرد: ساخت جکت، لوله گذاری و عرشه ها و سکوهای این میدان به شرکت تاسیسات دریایی واگذار شد.

غلامعباس جوکار تصریح کرد: جکت F2-A و جکت FY-A در این میدان نصب می شود که با توجه به اولویت بندی جکت F2-A اردیبهشت امسال آماده حمل برای نصب و جکت دوم نیز پس از آن تکمیل می شود.

وی تصریح کرد: قرارداد ساخت عرشه های توسعه میدان فروزان با شرکت نفت فلات قاره منعقد شده و برای ساخت عرشه های مورد نیاز با توجه به مشترک بودن و اولویت میدان های مشترک و تعجیل کارفرما در آماده شدن سریع تر پروژه، دو گزینه ساخت داخل و سفارش به یک شرکت خارجی در حال بررسی است که هر یک از آنها زودتر به نتیجه برسد، از همان روش ساخت عرشه ها پیگیری می شود.

معاون مهندسی و تامین شرکت مهندسی و ساخت تاسیسات دریایی ایران تاکید کرد: با توجه به مشترک بودن میدان فروزان، همه مفاد قرارداد از جمله ساخت، تهیه و تامین کالاهای مورد نیاز آن حمل، نصب و راه اندازی باید در 18 ماه انجام شود.

جوکار از 162 کیلومتر لوله گذاری میدان فروزان خبر داد و افزود: تا کنون هشت هزار و 500 تن کالای مورد نیاز در پروژه طرح توسعه میدان رشادت از سوی شرکت تاسیسات دریایی تامین و به محل اجرای پروژه ارسال شده است.

به گزارش شانا، مدیرعامل شرکت نفت فلات قاره پیش از این گفته بود: تولید میدان مشترک نفتی فروزان با اجرای برنامه توسعه از سال آینده 20 درصد افزایش خواهد یافت.

محمود زیرکچیان زاده اظهار کرده بود: ایران و عربستان بیش از 40 سال است که در یک فضای بسیار خوب بین المللی در محدوده خود به اکتشاف توسعه و تولید می پردازند و هر دو کشور در چارچوب های مثبت بین المللی فعالیت می کنند.

به گزارش شانا، میدان نفتی فروزان که در 100 کیلومتری جنوب غربی جزیره خارگ واقع شده در سال 1345 با ذخیره نفت درجا به میزان دو میلیارد و 309 میلیون بشکه کشف شده است. این میدان با میدان مرجان عربستان مشترک است.

۹ اردیبهشت ۱۳۹۱ ۲۲:۳۷
تعداد بازدید : ۸۹۹