دسترسی به اتان و پروپان ارزان برای پتروشیمی های اروپا و آسیا

دسترسی به اتان و پروپان ارزان برای پتروشیمی های اروپا و آسیا
همزمان با بهره برداری از ساخت دو خط لوله در شرق اروپا دسترسی به خوراک ارزان میسیر خواهد شد.

به گزارش نیپنا به نفل از پلیمر آپتودیت، اتمام دو پروژه خط لوله مارینر در شرق اروپا، به تولیدکنندگان محصولات مختلف پایین دست پتروشیمی در آسیا و اروپا این امکان را می دهد تا از اتان و پروپان ارزان قیمت بهره مند شوند.

کوین لیندرمر مدیرعامل صنایع پایین دست شرکت IHS و نویسنده گزارش تجزیه و تحلیل صنعت منطقه برای مرکز مطالعات مجتمع صنعتی مارکوس هوک در رابطه با این موضوع می گوید: این گزارش مشخص می کند که زیرساختهای جدید خط لوله انتقال اتان تاثیر قابل توجهی در بازار محصولات پتروشیمی گذاشته و امکان دسترسی سریعتر و آسان تر به خوراک را برای تولید کننددگان این صنعت فراهم می کند. این انتقال می تواند در نزدیک شدن میزان تولید و قیمت اتان در اروپا و آسیا با ایالات متحده موثر باشد. 

مجتمع صنعتی مارکوس هوک در امتداد رودخانه دلاور در کنار کارخانه های مختلف تولید محصولات پتروشیمی و کارخانه ها تولید انرژی قرار گرفته است و این قرار گیری مناسب می تواند آنرا به یک مرکز خدمات رسانی به مجتمع های پتروشیمی منطقه تبدیل کند و امکان توسعه سازگار و همزمان با سایتهای پتروشیمی دیگر را فراهم کند.

با تکمیل فاز اول شرقی پروژه خط لوله مارینر امکان انتقال روزانه 70 هزار بشکه اتان و پروپان را از مارسلوس ایجاد می شود و در فازهای بعدی دو خط لوله جدید برای انتقال ایجاد NGL خواهد بود که  ظرفیت انتقال روزانه 750 هزار بشکه دارد.

به نقل از IHS مجتمع صنعتی مارکوس هوک نقش قابل توجهی در انتقال  NGL به اروپا، آمریکای جنوبی، جنوب شرق آسیا و بازارهای نزدیک تر از طریق دریا و خشکی دارد . مسیرهای دریایی علاوه بر کوتاه کردن مسافت انتقال و کاهش هزینه های حمل و نقل در کاهش زمان دسترسی تولید کنندگان کارخانه های پتروشیمی به خوراک نیز موثر است.

کوین لیندرمر مدیرعامل صنایع پایین دست شرکت IHS گفت: فاز شرقی پروژه خط لوله مارینر از سال 2012 در حال انجام است و اقدامات لازم برای ساخت فازهای بعدی این پروژه نیز ادامه دارد که پس از اتمام کل پروژه امکان انتقال خوراک گاز مایع به اروپا و آسیا بیش از پیش تامین می شود

یکی از تولیدکنندگان محصولات پتروشیمی مستقر در اروپا، اینوس، از اولین شرکت های بزرگ اروپایی است که به استفاده از این خوراک امیدوار است.

۱۵ آذر ۱۳۹۴ ۱۱:۳۸
تعداد بازدید : ۹۱۷